خبرهای داغ
کدخبر: ۹۳۶
تاریخ خبر:

هوای تهران در وضعیت قرمز

بررسی شاخص‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در تهران نشان می‌دهد که هوای تهران کماکان در وضعیت قرمز و نامناسب برای همه گروه‌ها است

هوای تهران در وضعیت قرمز

به گزارش پنجره؛ در طی روزهای اخیر و به سیاق گذشته در فصل سرد، هوای پاک برای شهروندان تهرانی آرزویی دست نیافتنی است. بحران آلودگی هوا در تهران در هفته گذشته به حدی جدی بود که مدارس و حتی دانشگاه‌ها تعطیل شدند و فروش روزانه طرح ترافیک ممنوع شد. راه‌کارهایی که به نظر می‌رسد نمی‌تواند تاثیری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد و کماکان ریشه‌های اصلی این آلودگی مورد بررسی و علاج قرار نمی‌گیرد.

اما بررسی شاخص‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در تهران در ساعت ۱۰ روز ۲۳ آذر ماه نشان می‌دهد که میانگین شاخص هوا در سطح تهران روی عدد ۱۷۴ است. به این معنا که هوای تهران در وضعیت قرمز قرار دارد و سطح آلودگی برای همه گروه‌های جامعه مضر است و افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند و افراد دیگر باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. این در حالی است که میانگین شاخص آلودگی هوای تهران در میانه‌ی دیروز روی عدد ۱۵۳ بود و تهرانی‌ها امروز را آلوده‌تر از دیروز آغاز کرده‌اند.

بررسی شاخص‌‌های آنلاین ایستگاه‌های مختلف سطح شهر نشان می‌دهد که همه سطح شهر در وضعیت قرمز از نظر آلودگی هوا قرار داد و منطقه خیابان بهشت (شهرداری منطقه ۱۲) با شاخص ۱۹۴ آلوده‌ترین منطقه تهران و در مرز بحران قرار دارد.

پس از ایستگاه شهرداری منطقه ۱۲، ایستگاه‌های شهرداری مناطق ۲۱، ۱۹، ۱۱، ۱۰ و ایستگاه‌های واقع در شادآباد (منطقه ۱۸) و دانشگاه تربیت مدرس (منطقه ۶) هم با اعدادی بالاتر از ۱۸۰ در مرز قرار گرفتن در وضعیت بنفش هستند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها