خبرهای داغ
کدخبر: ۲۲۰۰
تاریخ خبر:

افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد!

سن بازنشستگی به صورت اختیاری ۲ سال افزایش یافت.

افزایش سن بازنشستگی در سال 1402 اعلام شد!

در تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۲ آمده است: سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمام مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در مشاغل اختصاصی در تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از لشکری و کشوری که در سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شوند، در صورت اعلام نیاز دستگاه و رضایت مستخدم بدون رعایت شرط سنی به مدت ۲ سال افزایش می‌یابد.

امروز برخی رسانه‌ها به ناهماهنگی اعضای هیات دولت اشاره کرده و نوشتند: اگرچه وزیر تعاون دیروز اعلام کرد تصمیمی برای افزایش سن بازنشستگی نگرفته است، اما در لایحه بودجه سال آینده سن بازنشستگی دو سال افزایش پیش‌بینی شده است.

نکته قابل توجه در این موضوع این است که در لایحه پیشنهادی افزایش سن بازنشستگی اختیاری است و منوط به اعلام نیاز دستگاه و رضایت فرد است.

سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری امروز (چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۱) لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را به مجلس تقدیم کرد.

این لایحه دومین لایحه بودجه‌ای است که دولت سیزدهم تدوین و به مجلس تقدیم کرده است.بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از حیث منابع و مصارف افزون بر ۵۲ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال است.

 

copied
ارسال نظر
 
  • بی نام

    طراحان افزایش سن بازنشستگی ،ضدمردم،ضدجوا ن،وضدنظام هستنداینهامیخواهندبااین حرکت م نفیشان قشرجوان رامقابل نظام قراردهند،امی دوارم عاقل باشند.این را باطل،وعکس آن یعن ی کاهش سن راموس کنند.

  • عبدالعلی ابراهیمی

    افزایش سن مشکلات مالی آینده صندوق ها را حل نمی کند بدنبال افرادی باشید که با طلا ق سوری از صندوق ها دارند حقوق می گیرند . با عرض تاسف در ایران اسلامی دروغ گفتن عا دی شده حدوا سی الی سی وپنج درصد این طوری دارند حقوق می گیرند
    افزایش سن م شکلی را حل نمی کند

  • علی

    به جا این کار وانداختن بار تامین اجتماعی بدوش شاغلین برن حقوق زنهایی که ازدواج کردن و حقوق شوهر فوت شدشون میگیرن و زنهایی که بیوه شدن وحقوق پدر رو احیا کرن قطع کنن بالاخره بیمه یه جایی باید قطع بشه طرف ۲۰ سالشه شوهرش مرده رفته ازدواج کرده از ۲۰ سالگی تا ابد ۷۰ سال باشه یا ۸۰ سال بدون اینکه کاری انجام بده حقوق شوهر سابق رو میگیره بارشو باید شاغلین بدوش بکشن

    • مسی

      اونایی که از چندتا ارگان دارن حقوق میگیرن باید پیگیری بشن و فقط از یه ارگان حقوق بگیرن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها