خبرهای داغ
کدخبر: ۲۲۱۶۰
تاریخ خبر:

چرا ایران خودرو می‌خواهد تولید پژو پارس را متوقف کند؟

برخلاف گذشته، این بار ایران خودرو قصد دارد تولید یکی از محصولات پر فروش خود را متوقف کند.

چرا ایران خودرو می‌خواهد تولید پژو پارس را متوقف کند؟

پژو پارس که ابتدا با نام پژو پرشیا وارد بازار خودرو ایران شد، یکی از خودروهای پرفروش داخلی بوده است و خیلی از خریداران خودروهای داخلی این خودرو را انتخاب می‌کند. اما موضوع توقف تولید آن تبدیل به یکی از چالش‌های بازار خودروهای داخلی شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد گزارشی از تمایل ایران‌خودرو برای توقف تولید پژو پارس دارد. 

به گزارش دنیای اقتصاد،  مهلت زمانی توقف تولید پژو‌پارس درحالی در پاسکاری بین سازمان ملی استاندارد و ایران‌خودرو بلاتکلیف مانده که به نظر می‌‌رسد در اتفاقی نادر این بار خودروساز تمایل بیشتری به حذف محصول قدیمی خود دارد. به‌هر‌صورت در کش‌و‌قوس بین خودروساز و سازمان استاندارد ۱۰۰هزار متقاضی خرید این خودرو کاملا در بلاتکلیفی به سر می‌برند. اما چه دلایلی سبب شده ایران‌خودرو این بار نسبت توقف تولید پژو‌پارس روی خوش نشان دهد؟

این روزنامه سپس نوشته است: پژوپارس یکی از پرتقاضاترین خودروهای بازار است و بعد از کوئیک، بزرگ‌ترین سهم را از بازار خودروی ایران دارد و این موضوع می‌تواند برای هر تولیدکننده‌ای موهبتی بزرگ محسوب شود. اما با قیمت‌گذاری دستوری سهم بالای پژو‌پارس از بازار برای ایران‌خودرو چنین حکمی ندارد. در واقع این خودرو یکی از محصولاتی است که آبی‌پوشان جاده‌مخصوص به ازای تولید هر دستگاه از آن متحمل زیان می‌شوند. با سیاست قیمت‌گذاری دستوری که از سال‌ها پیش در مورد صنعت خودرو اجرا می‌شود، ایران‌خودرو قدرت قیمت‌گذاری برای محصولات خود از جمله پارس را ندارد؛ قیمت تعیین‌شده توسط شورای رقابت نیز گویا کمتر از قیمت تمام‌شده این خودرو است. بنابراین ایران‌خودرو به دنبال توقف تولید خودروهای زیانده از جمله پژوپارس است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها