خبرهای داغ
کدخبر: ۲۲۳۸۷
تاریخ خبر:

میزان حقوق کارگران چه زمانی مشخص می‌شود؟

جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده هنوز به نتیجه نرسیده است.

میزان حقوق کارگران چه زمانی مشخص می‌شود؟

آیت اسدی، عضو شورایعالی کار پیرامون چانه‌زنی‌های صورت گرفته برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ و همچنین هزینه سبد معیشت جامعه کارگری در این سال اظهار کرد: تاکنون این مولفه مشخص نشده و علت تاخیر در آن هم به اختلاف نظری برمی‌گردد که درباره قیمت کالا‌ها وجود دارد.

به گزارش بازارنیوز، این عضو شورایعالی کار ادامه داد: جامعه کارگری مواد مندرج در قانون کار، سبد معیشت و همچنین مواردی که در طول سنوات قبل برای این سبد اعمال می‌شد را قبول دارد، اما اکنون مطالبه اعضا و نمایندگان این جامعه این است که برای تعیین هزینه سبد معیشت باید قیمت متوسط کالا‌ها در نظر گرفته شود نه قیمت حداقل آنها.

وی تصریح کرد: وزارت کار و تعاون به دنبال آن است که حداقل قیمت برای سبد معیشت اعمال شود، اما جامعه کارگری به دنبال آن است که متوسط قیمت کالا‌ها در این سبد پیاده‌سازی شود. به عنوان مثال، حداقل قیمت گوشت کیلویی ۳۰۰ هزار تومان است، آیا با این عدد می‌شود جایی گوشت تهیه کرد.

اسدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر متوسط قیمت گوشت قرمز ۵۰۰ هزار تومان است، اما کارگران این کالا را با همین قیمت هم نمی‌توانند تهیه کنند.

این عضو شورایعالی کار تاکید کرد: در حال حاضر دولت نرخ تورم سال آینده را ۳۰ درصد پیش‌بینی کرده و اکنون در موضوعی مانند بیمه شخص ثالث هم این نرخ اعمال شده است.

وی متذکر شد: متوسط قیمتی که اکنون جامعه‌کارگری به دنبال اعمال آن بر سبد معیشت کارگران است متناسب با قیمت امسال بوده و مطمئناً در سال جدید، میانگین نرخ محصولات موجود در آن سبد هم بیشتر از سال جاری خواهد شد. متاسفانه تعیین دستمزد و سبد معیشت کارگران همیشه یک سال عقب‌تر صورت می‌پذیرد.

اسدی در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که حداقل دستمزد کارگران در سال آینده مشخص شود، گفت: خیر؛ سبد معیشت و حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز نهایی می‌شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها