خبرهای داغ
کدخبر: ۲۵۴۹۲
تاریخ خبر:

آفتابی شدن خودرو جدید سایپا

اردیبهشت ۱۴۰۲ سایپا طی مراسمی علاوه بر شاهین پلاس از کادیلا یا همان L90 ایرانی نیز رونمایی کرد، مدیران سایپا در این مراسم علاوه بر دو محصول یاد شده از موتور M16 نیز رونمایی کردند.

آفتابی شدن خودرو جدید سایپا

کادیلا یا همان L90 ایرانی به زودی روانه بازار می‌شود. پارس خودرو شرکت زیر مجموعه خودروسازی سایپا کاتالوگ کادیلا را منتشر کرد. 

اردیبهشت ۱۴۰۲ سایپا طی مراسمی علاوه بر شاهین پلاس از کادیلا یا همان L90 ایرانی نیز رونمایی کرد. مدیران سایپا در این مراسم علاوه بر دو محصول یاد شده از موتور M16 نیز رونمایی کردند. 

براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تا موتور جدیدی که در خودروسازی سایپا طراحی و تولید شده روی کادیلا و شاهین پلاس نصب شود. 

مدیران سایپا بعد از بازگشت تحریم ها و خداحافظی ناگهانی رنو از بازار ایران وعده تولید L90 ایرانی را به متقاضیان دادند. با توجه به اینکه محصولات رنو به خصوص L90 در بازار ایران طرافداران فراوانی پیدا کرده بود مشتریان چشم انتظار بودند تا ببینند نارنجی های جاده مخصوص چه زمانی به وعده خود عمل می کنند. در دوران میر جواد سلیمانی طرح هایی از کادیلا منتشر شد اما در دوره مدیریت محمدعلی تیموری، خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص از بالاخره از L90 ایرانی رونمایی کرد. 

با توجه به اینکه پارس خودرو محصولات رنو را مونتاژ و عرضه می کرد، خودروسازی سایپا وظیفه تولید کادیلا را نیز همانند گذشته بر عهده شرکت زیر مجموعه خود گذاشت.

حال پارس خودرو با انتشار کاتالوگ کادیلا یک گام به تولید و عرضه این خودروی محبوب به بازار نزدیک تر شده است.

حال سراغ بررسی کاتالوگ کادیلا می رویم تا ببینیم این محصول پُرطرفدار بازار قرار است با چه مشخصاتی روانه بازار شود.

همان طور که عنوان شد قرار است کادیلا با موتور جدید خودروسازی سایپا یعنی موتور ME16 روانه بازار شود. این موتور جدید حجمی معادل 1600 سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی 5 سرعته متصل است.

آپشن های دیگر این خودرو عبارتند از فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R15، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

پیش بینی می شود پارس خودرویی ها تا پایان نیمه اول سال جاری نسبت به نهایی کردن تولید کادیلا در خطوط تولید خود اقدام کنند. باید منتظر ماند و دید حضور این خودرو چه تاثیری روی بازار می گذارد. آنچه مشخص است حضور کادیلا باعث می شود تا بالاخره چشم متقاضیان محصولات رنو به مدل ایرانی یکی از پُرطرفدار این خودروساز اروپایی در بازار ایران روشن شود. 

چناچه کادیلا بتواند نظر مشتاقان محصولات رنو را به خود جلب کند، با توجه به مدت زمانی که از توقف تولید محصولات این برند فرانسوی در ایران می گذرد شاهد تغییراتی در بازار محصولات دست دوم L90، ساندرو و ساندرو استپ وی خواهیم بود.

 

 

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها