خبرهای داغ
کدخبر: ۲۶۵۰
تاریخ خبر:

خبر مهم از دونرخی شدن قیمت شکر

دو‌نرخی شدن قیمت شکر از بهمن ماه صورت می‌گیرد.

خبر مهم از دونرخی شدن قیمت شکر

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزرای صمت و جهاد کشاورزی نوشت به منظور ساماندهی بازار معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی نسبت به عرضه شکر صرفا در ساماه بازارگاه و به منظور مصارف صنف و صنعت و تفکیک قیمت آن برای مصارف خانوار و صنف و صنعت حداکثر تا تاریخ 30 دی ماه اقدام کند، بطوریکه از ابتدای بهمن ماه شکر صنف و صنعت صرفا از طریق سامانه بازارگاه عرضه شود.

از سوی دیگر در نامه به این نکته نیز مورد توجه قرار گرفته که به استناد نامه انجمن تولیدکنندگان قند و شکر حداکثر تا 30 دی ماه وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت نسبت به تعیین نرخ شکر در ستاد تنظیم بازار اقدام و ابلاغ کنند.   

بدین ترتیب مصرف‌کنندگان عمده شکر مانند کارخانه‌جات غذایی، شکلات، شیرینی و... که عمده مصرف شکر را دارند، باید به‌نرخ توافقی در سامانه بازارگاه اقدام به خرید شکر کنند و دیگر مثل سنوات گذشته خبری از نرخ مصوب ثابت نیست.

حالا از ابتدای بهمن‌ماه، کارخانه‌‌های تولیدکننده قند و شکر، نرخ فروش خود به اصناف و صنایع را به‌صورت توافقی تعیین می‌کنند که موجب رشد قابل توجه نرخ و مبلغ فروش و همچنین حاشیه سود شرکت‌های قندی خواهد شد.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها