خبرهای داغ
کدخبر: ۳۰۳۶
تاریخ خبر:

دادستانی تهران: شرکت‌های هواپیمایی اضافه دریافتی‌ها را باید به مسافران برگردانند

معاون دادستان تهران گفت که افزایش قیمت بلیت‌ها که از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است، غیرقانونی است.

دادستانی تهران: شرکت‌های هواپیمایی اضافه دریافتی‌ها را باید به مسافران برگردانند

عباس فرزادنیا، معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه بازدید از چند شرکت خطوط هوایی اظهارداشت: افزایش قیمتی که اخیرا از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد، مصوبه ستاد تنظیم بازار را نداشت و مراجعی که به نوعی مجاز به پیشنهاد قیمت‌ها هستند، مکلفند که نظر ستاد تنظیم بازار را در مورد افزایش قیمت‌ها دریافت کنند.

وی افزود: مصوبات متعددی که ستاد تنظیم بازار بر عهده داشته گویای این است که خدمات حمل و نقل هم در حوزه‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای درون شهری و برون شهری مشمول قیمت‌گذاری است و حتما باید ستاد تنظیم بازار این قیمت‌گذاری را در نهایت تنفیذ و تصویب کنند.

معاون دادستان تهران و رئیس دادسرای ناحیه ۳۰ فرودگاه‌های تهران گفت: شصت و ششمین مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی هم با حضور روسای قوا تشکیل می‌شود؛ آنجا هم به صراحت تصریح دارد که همه تصمیم‌گیری که دستگاه‌های مختلف، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها در مورد نرخ‌گذاری و قیمت‌گذاری دارند، در نهایت باید به تأیید و تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.

فرزادنیا اضافه کرد: در وهله نخست باید بدانیم که در حوزه حمل و نقل، تعرفه‌ها و نرخ قیمت‌گذاری بلیت در حوزه خدمات هوایی باید در چارچوب مصوبات ستاد تنظیم بازار حرکت کرد و به لحاظ اینکه این روند انجام نشد، افزایش قیمت‌ها مورد تأیید مراجع نظارتی و دستگاه قضایی نیست؛ بنابراین به صورت جدی به موضوع ورود پیدا کردیم و مصمم هستیم تک تک شرکت‌های هواپیمایی را از نزدیک بازرسی کرده و جایی که افزایش قیمت باشد، برخورد قانونی صورت گیرد.

معاون دادستان تهران و رئیس دادسرای ناحیه ۳۰ فرودگاه‌های تهران افزود: تعدادی از بلیت‌ها توسط آژانس‌ها فروخته شده و باید اضافه دریافت از طریق آژانس‌ها با نظارت شرکت هواپیمایی برگردد. تعدادی هم به صورت مستقیم از سوی شرکت‌های هواپیمایی به فروش رفته که این شرکت‌های هواپیمایی خود مکلف هستند که این ارقام را پرداخت کنند.

وی گفت: تا اعاده قیمت‌های فروش بلیت‌های هواپیمایی نظارت‌ خود را تحت مسئولیت دادسرای تهران و با حضور نمایندگان سازمان هوایی و سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از تولیدکنندگان مصرف‌کنندگان بر همه شرکت‌های هواپیمایی اعمال می‌کنیم تا قیمت‌ها به حالت قبل برگردد.

فرزادنیا اضافه کرد: باید مژده دهم حسب بررسی‌هایی که به عمل آورده و بر اساس مذاکراتی که داشتیم، شرکت‌ها تمکین کردند و با تذکراتی که دادسرای تهران به شرکت‌ها داده است، عرضه قیمت‌های خلاف قانون متوقف شده و سامانه‌ها و سیستم‌های هواپیمایی در حال به روزرسانی به حالت قیمت‌های قبل از دی ماه هستند.

وی درباره اینکه مردم چگونه وضعیت برگشت پول خودرا پیگیری کنند، گفت: در گام نخست خود شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند پاسخگو باشند. طی مذاکراتی که انجام دادیم، مکلف هستند پاسخگو باشند و اگر مردم در خصوص بازپرداخت اضافه دریافتی موفق نشدند، حتما از طریق سازمان هواپیمایی کشوری اقدام کنند.

فرزادنیا تاکید کرد: دادسرای تهران، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت‌ تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نیز چنانچه کسی پیگیر دریافت اضافه پرداختی شده و موفق به دریافت وجه اضافه نشده باشد، بازگشت مبلغ را در دستور کار خود قرار می دهند.

سوم بهمن علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: شرکت‌های هواپیمایی در اسرع وقت قیمت‌های تعیین شده بلیت هواپیما را به قیمت‌های قبل از دی سال جاری بازگردانند.

پس از آن نیز چهارم بهمن دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد که قیمت بلیت هواپیما به طور میانگین در همه مسیرها تا ۳۰ درصد افزایش یافت.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها