خبرهای داغ
کدخبر: ۳۱۰۲
تاریخ خبر:

بالاخره درب موزه جواهرات ملی باز شد / امکان بازدید از تاج شاه و فرح

بانک مرکزی اعلام کرد که پس از نزیک به سه سال و به مناسبت دهه فجر امکان بازدید از خزانه جواهرات ملی برای عموم آزاد است.

بالاخره درب موزه جواهرات ملی باز شد / امکان بازدید از تاج شاه و فرح

اظهارنظرهای علی بهادری جهرمی درباره غارت اموال و دارایی‌های ایران و خروج دو تاج سلطنتی توسط محمدرضا پهلوی حواشی زیادی را بوجود آورد.

این دو تاج و بخش دیگری از جواهرات سلطنتی حتی در زمان پهلوی هم در خزانه جواهرات بانک مرکزی نگهداری می‌شدند و پس از انقلاب اسلامی هم این تاج‌ها در کنار برخی دیگر از جواهرات در موزه جواهرات بانک مرکزی نگهداری می‌شد. اما اظهار نظر خبرگزاری و سخنگوی دولت درباره خروج این جواهران توسط خانواده پهلوی موجب است که حتی نگرانی‌های زیادی پیرامون سرنوشت این دو تاج بوجود بیاید، تا جایی که عزت الله ضرغامی، وزیر میرات فرهنگی، سرزده از موزه جواهرات ملی بازدید و عکسی از دو تاجی مورد مناقشه را منتشر کرد.

دعای سخنگوی دولت در حالی مطرح شد که از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در کشور موزه گنجینه جواهرات که در خزانه بانک مرکزی قرار دارد تعطیل شده بود و امکان بازدید مردم از آن فراهم نبود.

حالا پس از چند را حاشیه‌سازی، امروز روابط عمومی بانک مرکزی از بازگشایی خزانه جواهرات ملی به مناسبت ایام مبارک دهه فجر خبر داده است؛ آن‌هم تنها برای کمتر از ۱۰ روز.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، عموم مردم با تهیه بلیط می‌توانند از تاریخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ (به جز روزهای پنج‌شنبه، جمعه و ایام تعطیل) از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۳۰ از خزانه جواهرات ملی بازدید کنند.

هموطنان به منظور بازدید از این مجموعه می‌توانند نسبت به تهیه بلیط در محل خزانه جواهرات ملی به نشانی تهران، میدان امام خمینی (ره)، خیابان فردوسی، نرسیده به چهارراه استانبول، نبش کوچه بانک مرکزی، ساختمان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اقدام کنند.

در این موزه، بسیاری از جواهرات سلطنتی ایران، از دوره‌های صفوی، افشار، قاجار و پهلوی در این موزه نگهداری می‌شود. الماس دریای نور، جقهٔ نادری، تاج فرح پهلوی، تاج کیانی، کره جواهرنشان، تخت طاووس و تخت نادری از جمله شاخص‌ترین آثار و جواهراتی است که در این گنجینه بی‌قیمت نگهداری می‌شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها