خبرهای داغ
کدخبر: ۴۶۲۱
تاریخ خبر:

تحریم، بهانه محرمانه شدن آمار واردات خودروهای خارجی

پس از شرط عجیب بلوکه کردن پول برای خرید خودروهایی که هنوز وجود ندارند، وزارت صمت خبر از محرمانه اعلام شدن آمار واردات خودرو به کشور داد.

تحریم، بهانه محرمانه شدن آمار واردات خودروهای خارجی

ماجراهای ورود خودروهای وارداتی به کشور و نحوه عرضه آن‌ها در بازار هر روز شکل عجیب‌تری پیدا می‌کند. هنوز پاسخ چرایی انباشت ۵۰ هزار میلیارد تومان داده نشده که امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت از محرمانه شدن اطلاعات دقیق واردات خودرو خبر داد.

بلوکه‌کردن ۵۰ هزار میلیارد تومان برای خودروهای وارداتی که هنوز وجود خارجی ندارند. این آخرین نقشه وزارت برای سرمایه مشتریانی است که سال‌هاست منتظر خرید خودروی خارجی بودند.

مسئولان وزارت صمت برای فرار از پاسخ‌گویی موضوع واردات خودرو را هم در طبقه پرونده‌های محرمانه قرار داده‌اند و باز هم تحریم را به دستاویزی تبدیل کرده‌اند تا اقدام خود را توجیه کنند. آن‌ها می‌گویند که به دلیل تحریم‌ها بهتر است که فعلاً جزئیات واردات خودرو منتشر نشود.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، گفت: به دلیل مقتضیات تحریم‌ها نمی‌توان همه اطلاعات را به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کرد. اما متقاضیان اطمینان داشته باشند که در زمان ثبت‌نام اصلی همه اطلاعات در اختیارشان قرار خواهد گرفت. ضمن این که اکنون عرضه دو مدل خودرو چانگان قطعی شده است.

کارشناسان بارها اعلام کرده‌اند که پیش‌فروش این خودروها، آن هم با شرایط جدیدی که باید ۵۰۰ میلیون تومان برای شرکت در این طرح بلوکه شود، بسیار نادرست است و ممکن است تجربه تلخ سال ۹۷ برای مردم و مسئولان تکرار شود.

منبع: تجارت نیوز
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها