خبرهای داغ
کدخبر: ۵۳۷۲
تاریخ خبر:

حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال ۱۴۰۲ مشخص شد

با افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲، عیدی و پاداش پایان سال هم تغییر می‌کند و حداقل عیدی دو پایه حقوق و حداکثر آن سه پایه حقوق است.

حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال ۱۴۰۲ مشخص شد

براساس قانون کار، عیدی پایان سال کارگران بر مبنای پایه حقوق محاسبه می‌شود. بر این اساس برای فردی که یک سال تمام در کارگاه مشغول باشد، حداقل عیدی دو پایه حقوق و حداکثر عیدی سه پایه حقوق خواهد بود.

 با افزایش ۲۷درصد حقوق کارگران، دستمزد کارگران برای ماه های ۳۱ روزه به ۵ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۲۲۶ تومان و برای ماه های ۲۹ روزه به ۵ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۳۴۱ تومان تعیین شد. به عبارت دیگر، مبلغ حداقل دستمزد کارگران به صورت روزانه ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان خواهد بود.

اصغر آهنی ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفت وگو با خبرآنلاین درباره مبلغ عیدی امسال کارگران می‌گوید: در بخش کارگری دو برابر حداقل دستمزد مبلغ عیدی، حداقل عیدی کارگران خواهد بود و حداکثر عیدی سه برابر حداقل دستمزد برای تمام حقوق ها است.

با توجه به این مصوبه، مبلغ حداقل عیدی کارگران مطابق قانون کار، ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۵۶۸ تومان و مبلغ حداکثر عیدی کارگران ۱۵ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۸۵۲ هزار تومان تعیین شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها