خبرهای داغ
کدخبر: ۶۵۲۰
تاریخ خبر:

مناظره جنجالی مسعود درخشان و موسی غنی‌نژاد در برنامه جهان‌آرا!

مسعود درخشان در مناظره شب گذشته با موسی غنی نژاد در پاسخ به سوالی درباره اقتصاد اسلامی از پاسخ به سوال طفره رفت و به اتهام زنی علیه غنی نژاد پرداخت.

مناظره جنجالی مسعود درخشان و موسی غنی‌نژاد در برنامه جهان‌آرا!

و اقتصاددان شب گذشته در شبکه افق با یکدیگر درباره مهم‌ترین مسائل اقتصادی کشور گفتگو کردند. مسعود درخشان در مناظره شب گذشته با دکتر موسی غنی نژاد در پاسخ به سوالی درباره اقتصاد اسلامی از پاسخ به سوال طفره رفت و به اتهام زنی علیه غنی نژاد پرداخت.

دکتر موسی غنی نژاد از فارغ التحصیلان دانشگاه سوربن و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت بوده است، همچنین وی به عنوان استاد مدعو در دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف نیز حضور داشته است. دکتر درخشان نیز از فارغ التحصیلان مدرسه اقتصاد لندن است که هم اکنون به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه علامه طباطبایی مشغول تدریس است. همچنین از وی به عنوان موسس رشته معارف اسلامی و اقتصاد در دانشگاه امام صادق نام برده می‌شود.

اهالی اقتصاد دکتر غنی نژاد را به طرفداری از اقتصاد آزاد و مکتب اتریش می‌شناسند، این در حالی است که دکتر درخشان در زمره اقتصاددانانی است که از دخالت‌های دولت در اقتصاد دفاع می‌کند.

غنی‌نژادمعتقد است نظام بازار، نظام مبتنی بر مبادله داوطلبانه است. اصل اول در نظام بازار آزادی در تصمیم گیری است. در مقابل درخشان معتقد است چیزی به نام نظام بازار نداریم. آنچه گفته شده نهاد بازار است. نهاد با نظام متفاوت است. نظام یک سیستم است در حالیکه نهاد اینگونه نیست. پس نمی‌توان گفت نظام بازار باید گفت نهاد بازار که در صورت نتایج متفاوتی خواهیم داشت.

قسمتی از صحبت‌های غنی نژاد و درخشان را در این مناظره ببینید:


copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها