خبرهای داغ
کدخبر: ۷۰۲۶
تاریخ خبر:

قیمت مسکن غوغا کرد

یک واحد مسکونی ۵۰ مترمربعی در محله زمزم شهر تهران، هم‌‌‌اکنون حول و حوش ۲ میلیارد تومان به طور متوسط قیمت‌گذاری می‌شود.

قیمت مسکن غوغا کرد

در زمستان سال گذشته، در حالی که در مناطق جنوبی شهر تهران متقاضیان با بودجه حدود ۲ میلیارد تومانی نیز می‌توانستند اقدام به خرید مسکن حداقلی کنند اما با محاسبه قیمت کل ۲ میلیارد تومان نیز وام ۲۸۰ میلیون تومانی صرف نظر از هزینه خرید اوراق (امتیاز وام)، تنها معادل ۱۴‌‌‌درصد از هزینه خرید چنین واحدی را پوشش می‌‌‌داد.

هم‌‌‌اکنون تازه‌‌‌ترین بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد، استفاده از وام خرید مسکن در شهر تهران تنها به خرید آپارتمان‌‌‌های ریزمتراژ در جنوبی‌‌‌ترین محلات شهر آن‌‌‌هم تنها از سوی گروهی از افراد که برای پرداخت اقساط ماهانه درآمد کافی دارند، محدود شده است.

 

این رویداد، اولین روند جدید از وضعیت فعلی بازار معاملات مسکن شهر تهران را روایت می‌کند. مطابق با بررسی‌‌‌های صورت گرفته از بازار معاملات مسکن شهر تهران، متوسط قیمت فروش هرمترمربع آپارتمان در فایل‌‌‌های عرضه شده به بازار مسکن یک محله ارزان‌قیمت و مصرفی در جنوب شهر تهران (محله زمزم)، به حول و حوش ۴۰ میلیون تومان رسیده است. این سطح قیمت در غیاب انتشار آمارهای رسمی از وضعیت معاملات مسکن شهر تهران بر اساس بهای پیشنهادی اعلام‌شده در فایل‌‌‌های فروش موجود در بازار و همچنین استعلام از واسطه‌‌‌های ملکی فعال در بازار مسکن این مناطق استخراج شده است.

یک واحد مسکونی ۵۰ مترمربعی در محله زمزم شهر تهران، هم‌‌‌اکنون حول و حوش ۲ میلیارد تومان به طور متوسط قیمت‌گذاری می‌شود. در چنین حالتی وام ۲۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن تنها حدود ۱۴‌درصد از هزینه خرید این آپارتمان ریزمتراژ را پوشش می‌دهد. در صورتی که زوجین از وام ۴۸۰ میلیون تومانی استفاده کنند پوشش‌‌‌دهی این وام به ۲۴‌درصد می‌‌‌رسد. اما با کسر هزینه خرید اوراق، سطح پوشش‌‌‌دهی کمتر از این میزان است. استفاده از این وام، برای واحدهای بزرگ‌تر و با قیمت بالاتر (مانند واحدهای با عمربنای کمتر، با امکاناتی مانند پارکینگ، آسانسور و...)، عملا بسیار محدود شده و در عمده موارد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 

 

 

 

منبع: دنیای اقتصاد
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها