خبرهای داغ
کدخبر: ۷۷۱۲
تاریخ خبر:

چرا قیمت سکه پایین آمد؟

قیمت سکه امامی در دو روز گذشته بیش از یک میلیون تومان ارزان شد.برخی از تحلیلگران اقتصادی علت عقب نشینی را ناشی از چند عامل مهم می دانند.

چرا قیمت سکه پایین آمد؟

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سکه در  دومین روز هفته به مسیر کاهشی روز شنبه ادامه داد. فلز زرد رنگ داخلی در دو روز ابتدای هفته جاری بیش از یک میلیون تومان ریزش را ثبت کرده و عده ای از سکه بازان دچار زیان شده اند.

برخی از تحلیلگران اقتصادی علت عقب نشینی را ناشی از چند عامل مهم می دانند.

از روز شنبه قیمت دلار در سراشیبی قرار گرفته و سکه بازان هم به تبعیت از نرخ ارز شاهد نوسانات کاهشی نرخ سکه بودند.

از سوی دیگر تغییر جهت بخشی از نقدینگی به سمت ثبت نام خودرو موجب شده نگاه ها از بازار طلا و سکه برداشته شود و بخشی از خریداران از بازار سکه خارج شوند.

خوش بینی نسبت به بهبود روابط سیاسی

در کنار این بهبود روابط سیاسی تهران با کشورهای منطقه از جمله عربستان موجب شده برخی از معامله گران نسبت به شرایط اقتصادی و ..... خوشبین شوند.

البته در کنار عوامل مذکور احتمال اخذ مالیات از فروش طلا و سکه هم تا حدودی جذابیت این بازار را کمرنگ کرده است.

از سوی دیگر، تحلیلگران اقتصادی باور دارند با وجودی که اونس طلا به محدوده ۲ هزار ورود کرده اما در همین کانال نیز ریزش‌هایی داشته است.

 

برخی از فعالان بازار می گویند با نزدیک شدن سکه امامی به کف قیمتی ۳۱ میلیون تومان احتمال برگشت به کانال ۳۰ میلیون تومان قوی شده و در صورتی که بازار سکه مورد حمایت طلا و یا دلار قرار نگیرد احتمال تداوم عقب نشینی قیمت سکه در روز جاری محتمل خواهد بود.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها