خبرهای داغ
کدخبر: ۹۱۷۰
تاریخ خبر:

دلیل لغو مجوزهای پروازی زاگرس چه بود؟

علت لغو مجوزهای پروازی مسیر تهران-اهواز زاگرس اعلام شد.

دلیل لغو مجوزهای پروازی زاگرس چه بود؟

سازمان هواپیمایی کشوری، مجوزهای پروازی مسیر تهران- اهواز شرکت هواپیمایی زاگرس را به‌علت عرضه بلیت بالاتر از نرخ تعیین‌شده، تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

شرکت‌های هواپیمایی در ماه‌های گذشته درخواست تغییر قیمت بلیت را داشتند و در شورای عالی هواپیمایی پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی را مطرح کرده بودند که در نهایت ستاد تنظیم بازار،  با افزایش ۲۹درصدی قیمت بلیت موافقت کرد.

با وجود این، برخی از شرکت‌ها به فروش پروازهای چارتری با قیمت‌های بالاتر ادامه دادند و با وجود تعیین سقف ۲۹ درصدی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، همچنان برخی ایرلاین‌ها و در برخی از مسیرها، این سقف قیمتی را تعیین نمی‌کنند. از این رو حسن خوشخو -معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- درباره مهلت دوهفته‌ای پروازهای چارتری به ایسنا گفته بود: ما به شرکت‌های هواپیمایی، حذف پروازهای چارتری را ابلاغ کردیم که اگر رعایت نکنند، طبق مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

در این راستا، سازمان هواپیمایی کشوری امروز اعلام کرد پیرو اخطار قبلی در اردیبهشت ماه و بررسی مجدد سیستم‌های نمایش، توزیع و فروش بلیت هوایی، بلیت شرکت هواپیمایی زاگرس، همچنان بالاتر از نرخ تعیین‌شده در نرخ‌نامه ابلاغی این سازمان به شرکت‌های هواپیمایی به فروش رسید.

بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری، به استناد قوانین و مقررات موضوعه این سازمان و به منظور حفظ مصالح عمومی، تمامی مجوزهای پروازی مسیر تهران- اهواز آن شرکت را از روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۳/۲۱ تا اطلاع ثانوی باطل کرد.

 

منبع: ايسنا
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها