خبرهای داغ
کدخبر: ۱۲۲۰۷
تاریخ خبر:

برای اولین بار در جهان؛ چاپ پیام هشدارآمیز روی هر نخ سیگار در کانادا!

کانادا راه جدیدی برای هشدار در ارتباط با مضرات سیگار و تلاش برای کاهش استعمال سیگار پیدا کرده است.

برای اولین بار در جهان؛ چاپ پیام هشدارآمیز روی هر نخ سیگار در کانادا!

به گزارش پنجره، کانادا اولین کشوری خواهد بود که هشدارهای سلامتی را روی هر نخ سیگار بصورت جداگانه چاپ می‌کند. از روز سه شنبه، بر روی هر نخ سیگار در این کشور عباراتی مانند «سیگار باعث سرطان می شود» و «سم در هر کام» را به زبان انگلیسی و فرانسوی به نمایش می گذارند.

تولیدکنندگان یک سال فرصت دارند تا مجموعه جدیدی از شش برچسب هشدار را معرفی کنند. تا ژوئیه ۲۰۲۴، همه سیگارهای king-size باید برچسب داشته باشند و همه سیگارهای معمولی و سیگارهای کوچک با نوک کاغذ باید تا آوریل ۲۰۲۵ برچسب گذاری شوند.

وزارت بهداشت کانادا در ماه مه گفت که هدف از این کار این است که به طور مجازی غیرممکن است که از هشدارهای سلامتی در مورد محصولات دخانیات اجتناب شود. عبارات روی فیلترهای سیگار همچنین هشدارهایی در مورد آسیب رساندن به کودکان، آسیب رساندن به اندام ها و ایجاد ناتوانی جنسی خواهد داشت.

این اقدام بخشی از تلاش های کانادا برای کاهش مصرف دخانیات در این کشور است. در حال حاضر، حدود ۱۵ درصد از بزرگسالان کانادایی سیگار می کشند.

هشدارهای سلامتی روی سیگارها به طور سنتی بر روی بسته‌های سیگار قرار می گیرند، اما این اولین بار است که آنها مستقیماً روی هر نخ سیگار قرار می گیرند. این اقدام در راستای تلاش های جهانی برای کاهش مصرف دخانیات است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها