خبرهای داغ
کدخبر: ۱۲۸۹۳
تاریخ خبر:

روش‌های عجیب مقابله با مارگزیدگی در ونزوئلا!

مارگزیدگی در کشور ونزوئلا رایج است و همینطور باور‌های غلطی که باعث می‌شود بسیاری از مردم به جای مراجعه به درمان، به سراغ درمان‌های مشکوک مانند پاشیدن بنزین و استفاده از ادرار آهو بروند.

روش‌های عجیب مقابله با مارگزیدگی در ونزوئلا!

هنگامی که دختری در ونزوئلا دچار مارگزیدگی شد، خانواده‌اش ادرار آهو همراه با پادزهر را به او تزریق کردند، اما بعداً مجبور شد پای او قطع شود.

به گزارش فرارو، مارگزیدگی در این کشور گرمسیری رایج است و همینطور باور‌های غلطی که باعث می‌شود بسیاری از مردم به جای مراجعه به درمان، به سراغ درمان‌های مشکوک مانند پاشیدن بنزین روی محل گزش بروند.

برای مقابله با اطلاعات نادرست، بنیاد NGO Vivarium گفتگو‌های آموزشی ارائه می‌دهد و یک خط تلفن برای قربانیان مارگزیدگی ایجاد کرده است. کارشناسان اطلاعاتی در مورد قربانی و در صورت وجود عکس‌هایی از مار برای شناسایی گونه درخواست می‌کنند.

این سازمان غیردولتی که به عنوان پلی با مقامات بهداشتی عمل می‌کند، با پزشکان مشورت می‌کند و بیمارستان‌های دارای پادزهر را معرفی می‌کند.

فرناندو یانس، یکی دیگر از کارشناسان این مجموعه می‌گوید که در سال ۲۰۲۲ این سازمان غیردولتی بیش از ۷۰۰ تماس دریافت کرده است.

متداول‌ترین سوالی که پرسیده می‌شود این است که پادزهر را از کجا تهیه کنیم که تنها توسط یک آزمایشگاه در کاراکاس تولید می‌شود و در بیمارستان‌های دولتی کمیاب است.

یک کیت ۵ آمپول در داروخانه‌ها می‌تواند تا ۵۰۰ دلار هزینه داشته باشد و موارد جدی‌تر نیاز به دوز‌های بیشتری دارد که بار مالی سنگینی در کشوری با حداقل دستمزد ۴.۵۰ دلار در ماه است.

ونزوئلا حدود ۲۰۰ گونه مار دارد که حدود یک پنجم آن‌ها بسیار سمی هستند. آمار رسمی وجود ندارد، اما برآورد‌های مستقل نشان می‌دهد که حدود ۱۰۰۰۰ نفر در سال گاز گرفته می‌شوند که در نتیجه حدود ۶۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

لوئیس فرناندو ناوارته، هرپتولوژیست، سرپرست موسسه طب گرمسیری در دانشگاه مرکزی ونزوئلا، می‌گوید: این یک مشکل بهداشت عمومی است، زیرا ونزوئلا در بین ۱۰ تا ۱۵ کشور با بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از نیش مار قرار دارد.

ناوارته افزود: متأسفانه در فرهنگ ما یک مار خوب یک مار مرده است.

سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که سالانه ۵.۴ میلیون نفر توسط مار گزیده می‌شوند که باعث مرگ ۸۰۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰۰ نفر می‌شود که بیشتر آن‌ها در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین هستند.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها