خبرهای داغ
کدخبر: ۱۵۶۲۶
تاریخ خبر:

تلفات اسرائیل در طوفان الاقصی به ۱۲۰۰ نفر رسید؛ ۱۰۵۵ فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند

در پنجمین روز از حمله ارتش اسرائیل به غزه، تعداد شهدای فلسطینی از به بیش از هزار نفر رسید. همین در پی عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای مقاوت، تاکنون ۱۲۰۰ اسرائیلی کشته شدند.

تلفات اسرائیل در طوفان الاقصی به ۱۲۰۰ نفر رسید؛ ۱۰۵۵ فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند

روز شنبه ۱۵ مهر، نیروهای مقاومت فلسطین عملیاتی غافلگیر کننده در سرزمین‌های اشغالی و شهرک‌های یهودی را آغاز کردند. در این عملیات که نام «طوفان الاقصی» داشت نیروهای مقاومت و گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس پس از گذر از موانع مرزی میان غزه و سرزمین‌های اشغالی تلفات سنگینی را به اسرائیل وارد کردند. منابع اسرائیلی شمار کشته‌های عملیات طوفان الاقصی را تاکنون ۱۲۰۰ نفر اعلام کردند که در تاریخ مبارزه نیروهای مقاومت علیه اسرائیل بی‌سابقه است.

در پی این عملیات، اسرائیل در حملاتی تلافی‌جویانه برای پنجمین روز پیاپی اقدام به بمباران هوایی غزه کرد. مقام‌های بهداشتی در غزه در پنجمین روز حمله هوایی ارتش صهیونیستی، شماره شهدای فلسطینی را ۱۰۵۵ اعلام کردند. همچنین تاکنون ۵۱۸۴ نفر هم براثر این حملات زخمی شده‌اند.

در بامداد امروز و آغاز پنجمین روز از حمله گسترده ارتش اسرائیل به غزه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ منطقه در غزه را هدف قرار دادند و باعث تخریب و ویرانی گسترده‌ای در مناطق شهری و مسکونی شدند.

همچنین مقامات سازمان ملل اعلام کردند که در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی، بیش از ۲۶۳ هزار نفر از ساکنین غزه مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها