خبرهای داغ
کدخبر: ۱۵۹۶۰
تاریخ خبر:

حمله به بیمارستانی المعدانی در غزه؛ صدها نفر کشته شدند

دقایقی پیش رژیم صهیونیستی بیمارستان «المعمدانی» در غزه را مورد هدف قرار داد. منابع محلی می‌گویند ده‌ها کودک که به وسیله دستگاه، زنده نگه داشته شده بودند در دم به شهادت رسیدند.

حمله به بیمارستانی المعدانی در غزه؛ صدها نفر کشته شدند

فرارو- وزارت بهداشت در غزه سه‌شنبه شب اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه، بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طبق برآوردهای اولیه، ۵۰۰ نفر از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه به شهادت رسیدند.

همزمان آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که ۶ فلسطینی به دنبال بمباران مدرسه این سازمان در اردوگاه آوارگان المغازی در غزه به شهادت رسیدند.

واکنش حماس به جنایت در بیمارستان مرکز غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با اشاره به جنایت به وقوع پیوسته در بیمارستانی در مرکز غزه، آن را جنایت نسل کشی توصیف و خواستار شکسته شدن سکوت در مقابله یاغی گری‌های اشغالگران شد.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است: جامعه جهانی و کشورهای عربی و اسلامی به مسئولیت‌های خود عمل کرده و فورا در این مسئله ورود کنند، این کار باید اکنون انجام شود نه فردا.

واکنش ایران به جنایت تازه اسرائیل

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جنایت هولناک حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه را که منجر به شهادت و مجروح شدن صدها نفر از بیماران و مجروحان بی‌دفاع و بی‌پناه شد، با قوی‌ترین عبارات محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام را یک جنایت جنگی وحشیانه و نسل کشی توصیف کرد و افزود: رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات ننگین خود در حق ملت فلسطین، با ارتکاب این جنایت ددمنشانه و هولناک، یک بار دیگر خوی درندگی و سبعیت خود را به همه جهانیان نشان داد و ثابت کرد که کوچک‌ترین پایبندی به اصول و قواعد حقوق بین‌الملل در زمان جنگ ندارد.

کنعانی عمیق‌ترین مراتب همدردی دولت و ملت ایران با ملت و مقاومت فلسطین بویژه خانواده‌های شهدای این جنایت ددمنشانه را ابراز داشت و افزود: بی شک خون شهدای مظلوم این حادثه، عزم ملت مقاوم و مجاهد فلسطین را در ایستادگی برای آزادی سرزمین‌شان از لوث وجود اشغالگران جزم‌تر خواهد کرد.

کنعانی تاکید کرد انتظار می رود که جامعه جهانی بویژه سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان به مسؤولیت بین‌المللی خود در بررسی سریع ابعاد این جنایت جنگی و پیگرد قانونی جنایتکاران صهیونیست عمل نمایند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها