خبرهای داغ
کدخبر: ۱۹۲۲۹
تاریخ خبر:

ویدئو: مردان ماسک‌پوش، با قطع برنامه زنده خبرنگاران را گروگان گرفتند

ناآرامی‌های اکوادور به وسط برنامه زنده تلویزیونی هم کشیده شد و مردانی ماسک‌پوش برنامه زنده را قطع کردند و کارکنان و خبرنگاران را گروگان گرفتند. بحران گروگانگیری در برنامه زنده تلویزیونی اکوادور با بازداشت تمامی مهاجمان و آزادی گروگان‌ها تمام شد.

ویدئو: مردان ماسک‌پوش، با قطع برنامه زنده خبرنگاران را گروگان گرفتند

مردان ماسک پوش به ایستگاه تلویزیونی TC در گوایاکیل بزرگترین شهر اکوادور یورش برده و با قطع برنامه زنده ، خبرنگاران و سایر کارمندان را به گروگان گرفتند. این حمله در میانه بیانیه وضع اضطرار ملی از سوی دنیل نبوآ، رئیس جمهوری در واکنش به شورش زندان و حملات از سوی گروه‌های تبهکار در سراسر اکوادور انجام شد.

گروگانگیری اکوادور

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، نیروهای سراپا مسلح امنیتی به سرعت وارد عمل شده و ۱۳ مهاجم را دستگیر و تسلیحات، مواد منفجره و سایر ادوات آنها را ضبط کردند. تمام گروگان‌ها آزاد شدند.

 

گروگانگیری اکوادور

گروگانگیری اکوادور

در این میان، "خیمی ولا اراسو"، رئیس ستاد مشترک ارتش اکوادور نیز اعلام کرد: تمامی گروه‌های تبهکار، هدف نظامی هستند. رئیس جمهوری به ما دستور داده تا ماموریتی را علیه آنها انجام دهیم. حال و آینده کشور ما در خطر است و هیچ اقدام تروریستی ما را وادار به تسلیم نخواهد کرد. قرار نیست عقب نشینی یا مذاکره کنیم.

پلیس اکوادور در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) اعلام کرد، دستکم ۹ تن از جمله دو افسر پلیس در ناآرامی‌های شهر گوایاکیل و منطقه مجاور آن "نوبول" کشته شدند.

سخنگوی پلیس اوایل روز سه ‌شنبه در جریان یک کنفرانس خبری گفت که حداقل هشت نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند و یک افسر پلیس در جریان ناآرامی‌های این شهر با شلیک گلوله زخمی شده است. همچنین دو دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت به آتش کشیده شده و ۱۴ نفر نیز به اتهام جرایم مختلف بازداشت شده‌اند.

پس از اعلام وضعیت درگیری مسلحانه داخلی در اکوادور توسط دانیل نوبوآ، مجلس ملی اکوادور از اقدامات اجرایی برای مبارزه با گروه‌های جنایتکار حمایت کرد و قول داد که در صورت لزوم، برای پرسنل پلیس و ارتش عفو و بخشودگی در نظر گرفته شود.

پارلمان اکوادور در بیانیه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما حمایت خود را از نیروهای مسلح، پلیس ملی و همه مقامات مسئول در اجرای قانون اساسی و قانون اعلام می‌کنیم. ما فداکاری و تلاش شما برای حفظ امنیت، صلح و زندگی شهروندان را می‌فهمیم و قدردانی می‌کنیم.

پلیس اکوادور نیز اعلام کرد: این مهاجمان به عدالت واگذار می‌شوند تا بابت اقدامات تروریستی مجازات شوند. اجازه نمی‌دهیم اقدامات خشونت آمیز علیه نظم و صلح تهدیدی باشند.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها