خبرهای داغ
کدخبر: ۴۱۷۷
تاریخ خبر:

ویدئوی باورتکردنی از نجات معجزه‌آسای مردی پس از ۱۱ روز از زیر آوار!

نیرو‌های امدادی موفق شدند یک شهروند ترکیه‌ای ساکن شهر هاتای را پس از ۲۷۸ ساعت از زیر آوار ساختمان فروریخته بر اثر زلزله نجات دهند.

ویدئوی باورتکردنی از نجات معجزه‌آسای مردی پس از ۱۱ روز از زیر آوار!

۱۱ روز پس از وقوع زمین لرزه مهیب ترکیه مردی از زیر آوار ساختمانی در استان هاتای نجات یافت.

زمین لرزه‌ای ویرانگر به بزرگی ۷.۸ ریشتر ترکیه و سوریه را لرزاند و به دنبال آن سه زمین لرزه قوی دیگر ردپایی از ویرانی بر جای گذاشت. این زمین لرزه اکنون جان ۴۵۰۰۰ نفر را گرفته و میلیون‌ها دلار خسارت برجای گذاشته است. اما در میان ویرانی، لحظات امیدوارکنند‌های وجود داشت، زیرا تیم‌های جستجو و نجات به طور خستگی ناپذیری برای نجات افراد گرفتار در زیر آوار تلاش می‌کردند.

یکی از این لحظات ۲۷۸ ساعت پس از وقوع زمین لرزه ۷.۸ ریشتری در هاتای رخ داد. تیمی از امدادگران مردی به نام هاکان یاسین اوغلو را از آوار‌ها بیرون کشیدند.

تصاویر و ویدئو‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که امدادگران یک مرد بیرون کشیده از زیر آوار‌ها را روی برانکار قرار داده و از میان خرابه‌های یک ساختمان حمل می‌کنند.

این مرد بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان اعزام شد و تیم‌های امداد لحظاتی را به شادی و تشویق اختصاص دادند.

تیم‌های امداد در تمام هفته بازماندگانی مانند یاسین اوغلو را پیدا کرده‌اند، علی‌رغم اینکه آن‌ها برای مدت طولانی زیر آوار در شرایط آب و هوایی سرد یخبندان گیر کرده بودند. با این حال تعداد بازماندگان در چند روز گذشته به تعداد انگشت شماری کاهش یافته است.

پیش از این، عثمان حلبیه ۱۴ ساله و مصطفی آوجی، ۳۴ ساله در شهر تاریخی انطاکیه ترکیه نجات یافته بودند.

تعداد قربانیان در ترکیه اکنون به ۳۹۶۷۲ نفر رسیده است که آن را به بدترین فاجعه در تاریخ مدرن ترکیه تبدیل می‌کند. اما با توجه به فروریختن ۲۶۴۰۰۰ آپارتمان انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد.

در سوریه هم که بیش از یک دهه جنگ داخلی آن را ویران کرده، مقامات بیش از ۵۸۰۰ کشته را گزارش کرده اند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها