خبرهای داغ
کدخبر: ۴۴۳۳
تاریخ خبر:

عضویت سگ نجات یافته از زیر آوار به تیم امداد

یک سگ ۲.۵ ساله نژاد لابرادور کراس پس از وقوع زلزله در هاتای ترکیه از زیر آوارها زنده بیرون آورده شد. حالا این سگ که صاحب خود را از دست داده عضو پنجم یک گروه جستجو و نجات شده است.

عضویت سگ نجات یافته از زیر آوار به تیم امداد

یک سگ پس از بیرون کشیدن از زیر آوار ساختمانی فروریخته بر اثر زلزله در هاتای ترکیه «زندگی» نامگذاری شد، برای نجات جان دیگر افراد پذیرفته شد و آموزش دید.

یک گروه تجسس و نجات که پس از زلزله‌های ویرانگر ترکیه به منطقه اعزام شده بود، موفق شد ۱۲ نفر را از زیر آوار در عثمانیه، البیستان و هاتای زنده خارج کنند. آن‌ها همچنین یک سگ ۲.۵ ساله نژاد لابرادور کراس را که به مدت چهار ساعت زیر آوار گیر کرده بود خارج کردند.

اعضای تیم نمی‌توانستند این سگ را که در زلزله صاحب خود را از دست داده بود، به دلیل پیوند عاطفی که ایجاد شده، رها کنند. آن‌ها تصمیم گرفتند سگ را با خود در عملیات جستجو و نجات همراه کنند.

مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) با اعلام جدیدترین آمار جانباختگان زلزله این کشور اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله با کانون قهرمان‌مرعش به ۴۲ هزار و ۳۱۰ نفر رسیده است.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ برابر با ۶ فوریه ۲۰۲۳ جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۷ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد.

در پی این زلزله، اردوغان رئیس جمهوری ترکیه یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام کرد و مجلس ترکیه نیز به پیشنهاد دولت این کشور، وضعیت فوق‌العاده سه ماهه‌ای را در ۱۱ استان زلزله زده به تصویب رساند.

عضویت سگ نجات یافته از زیر آوار به تیم امدادعضویت سگ نجات یافته از زیر آوار به تیم امدادعضویت سگ نجات یافته از زیر آوار به تیم امدادعضویت سگ نجات یافته از زیر آوار به تیم امدادعضویت سگ نجات یافته از زیر آوار به تیم امدادعضویت سگ نجات یافته از زیر آوار به تیم امداد

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها