خبرهای داغ
کدخبر: ۵۰۹۰
تاریخ خبر:

عاقبت جسد صدام چه شد و کجا دفن است؟

نخست‌وزیر سابق عراق گفت: صدام در تکریت دفن شده بود. بعد از ۲۰۱۲ که داعش بر این منطقه سیطره یافت و دست به نبش قبر صدام زد، جسد وی به مکان محرمانه‌ای منتقل شد که هیچ کسی تاکنون نمی‌داند، کجاست.

عاقبت جسد صدام چه شد و کجا دفن است؟

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق  گفت که جسد صدام بعد از اعدام در مکانی در نزدیکی منزل وی و نوری المالکی، نخست وزیر پیشین عراق در منطقه سبز بغداد انداخته شده بود.

وی افزود: جسد صدام را بین خانه من و خانه المالکی انداختند. گروهی از نگهبانان را دیدم که جمع شده بودند و از آنها خواستم به خاطر احترام به مرده از جسد دور شوند. المالکی شبانه دستور داد که جسد صدام به یکی از رهبران عشیره الندا که عشیره صدام بود، تحویل داده شود. عشیره وی در منطقه سبز بغداد جسد او را تحویل گرفتند. صدام در تکریت دفن شد. بعد از ۲۰۱۲ که داعش بر این منطقه سیطره یافت و دست به نبش قبر صدام زد، جسد وی به مکان محرمانه‌ای منتقل شد که هیچ کسی تاکنون نمی‌داند، کجاست.

الکاظمی در ادامه فاش کرد: اعتراف‌های یک بازداشتی باعث شد تا به یک سند مدفون شده در صحرا دست یابیم که همین سند به آمریکایی‌ها برای کشتن ابوبکر البغدادی، سرکرده سابق داعش کمک کرد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها