خبرهای داغ
کدخبر: ۶۸۵۹
تاریخ خبر:

تصاویر دردناک از سلاخی مارمولک‌ها برای تقویت قوای جنسی در پاکستان!

درحالی که مارمولک‌های خاردم به عنوان آسیب پذیر طبقه بندی شده اند، در پاکستان این خزندگان شکار و پس از سلاخی روغن آن‌ها برای تقویت قوای جنسی مردان به فروش می‌رسد.

تصاویر دردناک از سلاخی مارمولک‌ها برای تقویت قوای جنسی در پاکستان!

با ممنوعیت ویاگرا، مردان پاکستانی به روغن مارمولک روی آورده‌اند که معتقدند در تقویت جنسی بسیار موثر است.

مردانی که به دنبال تقویت قوای جنسی هستند برای «ساندا تل»، مرهم ساخته شده از مارمولک خاردم، در کشور محافظه کاری که در آن ناباروری به شدت مورد انگ است، صف می‌کشند.

در بازاری پر هیاهو، مردان خونگرم پاکستانی به دنبال یک علاج خونسرد برای تسکین درد‌های عضلانی، استخوانی و درمان اختلال، ناتوانی و تقویت قوای جنسی خود هستند؛ چربی مارمولک تازه و آب شده در کنار روغن عقرب که با رشته‌های فلفل قرمز آتشین تزئین شده است.

جای تعجب نیست که مرهم بازار سیاه معروف به ساندا تل- با بوی تند و آنچه درون ماهی‌تابه‌های سیاه می‌سوزد، هیج پشتوانه علمی ندارد.

این دارو متکی به شکار غیرقانونی مارمولک خاردم است که قبل از پخته شدن روی اجاق گاز به طرز بی‌رحمانه‌ای روی پیاده‌رو قصابی می‌شود.

یاسر علی ۴۰ ساله، یکی از چهار فروشنده در بازار راجا در راولپندی پاکستان گفت: فقط پنج قطره از این روغن از نظر تقویت قوای جنسی جادو می‌کند.

همانطور که او صحبت می‌کند، ده‌ها مارمولک‌های روی ورقه برزنت او پخش شده است.

علی از مشتریان می‌خواهد که معجون‌های او را بررسی می‌کنند و به آن‌ها می‌گوید که راه حلی برای زندگی شاد است که آن‌ها را مثل فولاد قوی می‌کند. درحالی که چشمانش برق می‌زند می‌گوید: آن را بخر و امتحان کن!

سلطان محمود، ۶۲ ساله، می‌گوید که مثل یک معجزه عمل می‌کند.

مارمولک‌ها- با اندازه ۶۰ سانتی‌متر (۲۴ اینچ) - از دشت‌های استان‌های پنجاب و سند در حالی که برای آفتاب گرفتن از لانه‌های خود بیرون می‌آیند، صید می‌شوند.

با تاریک شدن هوا، محمد نصیر، ۲۵ ساله، شبکه‌ای از تله‌ها را در فلات‌های خشک اطراف روستای آدیالا، در ۲۰ کیلومتری جنوب اسلام آباد می‌گذارد. در عرض چند ساعت او بیش از ده‌ها مارمولک صید کرده است.

محمد به عنوان شکارچی نسل چهارم در این حرفه گفت: ما پس از گرفتن مارمولک‌ها پشت آن‌ها را می‌شکنیم. این کار برای اطمینان از فرار آن‌ها انجام می‌شود، زیرا حیوان با سرعت یک گلوله حرکت می‌کند.

وی افزود: گاهی اوقات شکار این مارمولک‌ها و محروم کردن آن‌ها از حق زندگی در یک زیستگاه طبیعی بسیار دردناک است، اما ما از این طریق امرار معاش می‌کنیم.

در کشوری که فشار اجتماعی به زوج‌ها حکم می‌کند خانواده‌های پراکنده ایجاد کنند، ناباروری عمیقاً مورد انگ شده و ویاگرا غیرقانونی است، درمان ناتوانی جنسی همچنان محبوب است.

اما دکتر احمد شهاب از اسلام آباد می‌گوید که این تجارت از ساده لوحی ناشی از تابوی جنسی در پاکستان عمیقاً محافظه کار سود می‌برد.

تصاویر دردناک از سلاخی مارمولک‌ها برای تقویت قوای جنسی!

شهاب گفت: این کاملاً مزخرف است و هیچ حقیقتی در ادعا‌هایی که روغن کمک می‌کند وجود ندارد. ما باید طرز فکر مردم خود را تغییر دهیم و آن‌ها را آموزش دهیم.

جمشد اقبال چودری، مدیر ارشد تحقیقات و حفاظت در بنیاد حفاظت از طبیعت، ادعا‌های مربوط به خواص درمانی مارمولک خاردم را کاملا نادرست و عاری از هرگونه حقیقت دانست.

چودری هشدار داد: استثمار بیش از حد مارمولک‌ها آن‌ها را در آستانه انقراض قرار می‌دهد.

تصاویر دردناک از سلاخی مارمولک‌ها برای تقویت قوای جنسی!

اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، مارمولک‌های خاردم را به عنوان آسیب پذیر طبقه بندی می‌کند.

علی، فروشنده، می‌گوید که بار‌ها توسط افسران حفاظت از حیات وحش دستگیر شده است، اما پس از پرداخت جریمه‌های بیش از ۱۰۰۰۰ روپیه (۳۵ دلار) او آزاد شده تا به تجارت خود ادامه دهد.

وی گردن مارمولک‌ها را در حالی که بی‌حرکت، اما زنده هستند می‌برد - و به عمر ۱۵ ساله‌شان پایان می‌دهد - و چربی درون شکم چاقشان را آب می‌کند.

علی می‌گوید از این روغن و زعفران یک ادویه گران درست می‌کند، اما از آنجا که قیمت روغن فروشی او بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ روپیه (۲ تا ۴ دلار) است، این ادعا بعید به نظر می‌رسد.

تصاویر دردناک از سلاخی مارمولک‌ها برای تقویت قوای جنسی!

او همچنین ادعا می‌کند که خواص معجزه آسای آن شامل التیام درد مفاصل، کمردرد، سیاتیک و ریزش مو است.

علی با افتخار گفت که من مشتریان دائمی از عربستان سعودی، دبی، شارجه، مالزی و چندین کشور آفریقایی دارم.

تصاویر دردناک از سلاخی مارمولک‌ها برای تقویت قوای جنسی!

محمد اعظم ۶۵ ساله هنوز متقاعد نشده است. او گفت: این چیزی جز یک فعالیت کلاهبرداری نیست. من از این دارو استفاده کردم، اما بی فایده یافتم. پر از میکروب و باکتری است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها