خبرهای داغ
کدخبر: ۷۱۲۹
تاریخ خبر:

استقلال‌طلبان اسکاتلند در روز تاج‌گذاری چارلز سوم راهپیمایی کردند

هزاران نفر از استقلال طلبان اسکاتلند در شهر گلاسکو تظاهرات کرده و در حمایت از استقلال اسکاتلند شعار دادند.

استقلال‌طلبان اسکاتلند در روز تاج‌گذاری چارلز سوم راهپیمایی کردند

خبرگزاری فارس نوشت: ده‌ها هزار نفر از استقلال‌طلبان اسکاتلند در تظاهراتی به رهبری «آلکس سالمون»، وزیر اول سابق اسکاتلند در خیابانهای شهر گلاسکو تظاهرات کرده و شعارهایی در حمایت از استقلال از بریتانیا سر دادند.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، آلکس سالموند، وزیر اول سابق اسکاتلند و رهبر حزب «آلبا» در این تظاهرات که از سوی حامیان کارزار «همه در زیر یک پرچم» برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت. سازماندهندگان این راهپیمایی اعلام کردند، بیش از ۲۰۰۰۰ نفر در آن شرکت کرده‌اند.

حامیان استقلال اسکاتلند ابتدا صبح روز شنبه به وقت محلی  راهپمایی خود را از مبدا «پارک کلوین‌گروو» در غرب گلاسکو شروع کرده و در حدود ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه به وقت محلی همزمان با اجرای مراسم تاجگذاری پادشاه انگلیس در منطقه «گلاسکو گرین» تجمع کردند.

کارزار طرفدار استقلال «همه زیر یک پرچم» در مطلبی در حساب توئیتری خود نوشت:  «ما مفتخر هستیم اعلام کنیم که بالغ بر ۲۰۰۰۰ نفر امروز برای شرکت در راهپیمایی حمایت از استقلال به خیابانهای شهر گلاسکو آمدند. آنها میلی قوی برای حق تعیین سرنوشت خود دارند و ما تا زمانی که پیروز شویم به مبارزه برای استقلال ادامه خواهیم داد.»

سالموند خطاب به جمعیت تظاهرکننده گفت: «اگر در لندن مردم ملزم به ادای سوگند وفاداری به پادشاه هستند در اسکاتلند و در شهر گلاسکو انتخاب شهروندان، سوگند وفاداری یاد کردن به اسکاتلند است.»

او با تاکید بر اینکه انگلیس «یک کشور در حال پسرفت است» اظهار کرد، این راهپیمایی «یکی از بزرگترین راهپیمایی هایی که تا کنون در اسکاتلند برگزار شد، بود.» او جنبش ملی‌گرایان اسکاتلند را «قوی ترین نیروی سیاسی در اسکاتلند» توصیف کرد.

این سیاستمدار اسکاتلندی از همه احزاب حامی استقلال اسکاتلند خواست برای شرکت در انتخابات با حکمی واحد با یکدیگر متحد شوند. او اضافه کرد: «ما خواستار استقلال خودمان بوده و همین حالا آن را می خواهیم.»

رسانه‌های انگلیس گزارش کردند امروز شنبه «چارلز سوم» در حالی بعنوان پادشاه انگلیس در مراسمی در وست مینیستر تاج‌گذاری کرد که حدود ۲۰۰۰ نفر از مخالفان سلطنت انگلیس در میدان «ترافالگار» لندن در اعتراض به تاج گذاری او تجمع کردند.

به نوشته روزنامه دیلی میلی، در حالی که این مخالفان سلطنت پارچه نوشته‌هایی با شعار «او پادشاه من نیست» و «سلطنت را منسوخ کنید» به دست داشتند، نیروهای امنیتی انگلیس در آستانه برگزاری مراسم تاج‌گذاری پادشاه گروهی از آنها را دستگیر کردند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها