خبرهای داغ
کدخبر: ۷۵۹۹
تاریخ خبر:

دست رد اوکراین به میانجی‌گری پاپ

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین پیشنهاد میانجیگری پاپ در جریان جنگ را نپذیرفت.

دست رد اوکراین به میانجی‌گری پاپ

به نقل از اسپوتنیک، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین پیشنهاد میانجیگری پاپ در جریان جنگ را رد کرد.

در این ارتباط اعلام شده است که ولودیمیر زلنسکی پیشنهاد پاپ فرانسیس برای میانجیگری در مناقشه با روسیه را رد کرد و گفت که او چیزی برای گفتگو با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین ندارد.

زلنسکی در جریان سفر خود به رم روز شنبه با پاپ کاتولیک و مقامات ارشد ایتالیایی دیدار کرده بود.

پاپ بارها کمک خود را برای میانجیگری بین کیف و مسکو ارائه کرده است.

زلنسکی درباره این میانجیگری گفت: «من برای ایشان احترام عمیقی قائلم… مسئله این است که ما نیازی به میانجی نداریم… ما باید یک برنامه عملی ایجاد کنیم که صلح عادلانه و صلح در اوکراین را تضمین کند.»

در ارتباط با سفر زلنسکی به ایتالیا گفته شده است که رئیس جمهور اوکراین روز شنبه پس از دیدار از شهر رم، پایتخت ایتالیا وارد واتیکان شد و با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کرد. همچنین پاپ از هیأت اوکراین در واتیکان استقبال و به طور خصوصی از رئیس جمهور اوکراین پذیرایی کرده بود. یک منبع در مقر مقدس واتیکان به ریانووستی گفته است که در این دیدار درباره لزوم توافق در جنگ به رئیس جمهور اوکراین تاکید شده است.

بر اساس اعلام این رسانه، پاپ فرانسیس در این دیدار درباره مأموریت صلحبانی در راستای تلاش برای پایان دادن به درگیری‌ها در اوکراین گفتگو کرده بود.

رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر وارد شهر رم، پایتخت ایتالیا شده و با «سرجیو ماتارلا» همتای ایتالیایی خود دیدار کرده بود.

این اولین سفر زلنسکی به ایتالیا پس از آغاز درگیری با روسیه در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ بود.

رئیس‌جمهور اوکراین ابتدا در یک مراسم رسمی در کاخ ریاست جمهوری ایتالیا مورد استقبال ماتارلا، قرار گرفت و پس از آن نشست دو رئیس جمهور آغاز شد.

سران دو کشور همچنین در مورد اثربخشی تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، مبارزه با اخبار جعلی در سراسر اروپا، بمباران ساختمان‌های غیرنظامی و موضوع واهی ربودن کودکان اوکراینی، روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و همچنین بازسازی این کشور گفتگو کردند.

زلنسکی سپس به کاخ نخست وزیری ایتالیا رفته و با جورجیا ملونی، نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

ملونی نیز با اعلام حمایت کامل ایتالیا از تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین برای تداوم این حمایت‌ها تأیید کرد.

به گزارش بی بی سی، زلنسکی در بدو ورودش در توییتی ادعا کرد که این دیدار برای آن چه که «پیروزی نزدیک در برابر روسیه» خواند، دیداری مهم است!

همزمان، تظاهرات گسترده ضدجنگ در هانوفر آلمان با شعارهای «دیپلماسی به جای ارسال تسلیحات!» و «صلح می‌خواهیم» برگزاری شد. بر اساس اعلام منابع آلمانی، حدود چند هزار نفر در این تظاهرات شرکت کرده اند. این تظاهرات با فراخوان برخی از گروه‌های فعال در زمینه مبارزه با جنگ برگزار شده بود.

این تظاهرات در حالی برگزار شده که آلمان یکی از کشورهایی است که بر آتش جنگ در اوکراین دمیده و دائماً در حال ارسال تسلیحات برای کی یف است. وزارت دفاع آلمان روز گذشته از بزرگ‌ترین بسته کمک تسلیحاتی به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور، رونمایی کره بود.

 

منبع: مهر
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها