خبرهای داغ
کدخبر: ۷۸۶۵
تاریخ خبر:

آمریکا آب پاکی را ریخت/ منطقه را ترک نمی‌کنیم

سفیر آمریکا در عراق گفت به دلیل همیت راهبردی منطقه را ترک نمی‌کنیم.

آمریکا آب پاکی را ریخت/ منطقه را ترک نمی‌کنیم

 سفیر آمریکا در بغداد گفت : آمریکا از منطقه خارج نخواهد شد، زیرا منطقه را دارای اهمیت راهبردی می‌داند.

 الینا رومانوفسکی در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: «حدود یک سال قبل و دقیقاً در ژوئیه گذشته، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سفر کرد و با رهبران منطقه دیدارهایی انجام داد. وی صراحتاً اعلام کرد آمریکا از منطقه خارج نخواهد شد، زیرا منطقه را دارای اهمیت راهبردی می‌داند و روابط دیرینه و طولانی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی با این کشور دارد».

سفیر آمریکا در بغداد افزود: «ما مدت‌هاست که با شرکای خود برای رویارویی با برخی چالش‌ها به ویژه خاتمه دادن به بحران‌های مختلف منطقه تلاش کردیم؛ بنابراین بدیهی است که آمریکا در منطقه باقی بماند و به گسترش همکاری‌های خود با کشورهای آن به ویژه عراق ادامه دهد».

الینا رومانوفسکی درباره اوضاع عراق گفت: «مردم عراق دولتی تحت کنترل شبه نظامیان را نمی‌خواهند، بلکه خواهان خلع سلاح شبه نظامیان و بازگرداندن سلاح به دولت هستند».

سفیر آمریکا در بغداد در ادامه گفت: رابطه نخست وزیر عراق با گروه‌های مسلح هر چه باشد، باید در جهت برخورداری عراق از ثبات و امنیت باشد و تحقق این هدف به نخست وزیر سپرده شده است».

وی ادامه داد: «آمریکا و جامعه بین المللی از این ثبات بهره خواهند برد. اگر ثبات و امنیت در عراق وجود نداشته باشد، هیچ کدام از ما نمی‌توانیم تجارت را در سطح وسیع تری انجام دهیم».

سفیر آمریکا در بغداد درباره بحران آب عراق گفت: «این موضوع موجبات نگرانی عراقی‌ها و دولت این کشور را فراهم کرده است. ما آمادگی همکاری با دولت و مردم عراق برای به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه‌های خود برای دستیابی به بهره وری بیشتر در استفاده از آب هستیم».

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها