خبرهای داغ
کدخبر: ۸۸۷۵
تاریخ خبر:

همه چیز درباره ازدواج و عروسی سلطنتی ولیعهد اردن + عکس

عروسی سلطنتی ولیعهد اردن از هفته قبل با مراسم حنابندان آغاز و در ادامه با کنسرت‌ها و جشن‌های مختلف تداوم یافته و در روز پنجشنبه مراسم اصلی با حضور ۱۷۰۰ مهمان داخلی و خارجی برگزار شد.

همه چیز درباره ازدواج و عروسی سلطنتی ولیعهد اردن + عکس

ولیعهد ۲۸ ساله اردن (پنجشنبه) با نامزدش که از منتسبان خاندان سلطنتی عربستان سعودی است، ازدواج کرد.

شاهزاده حسین بن عبدالله، ولیعهد اردن پنجشنبه با "رجوه السیف" نامزد ۲۹ ساله‌اش که شهروند عربستان سعودی و یک مهندس معمار و طراح لباس است، ازدواج خواهد کرد. مراسم نامزدی این زوج در تابستان سال گذشته در ریاض برگزار شده بود.

مادر السیف از اعضای خانواده سلطنتی عربستان سعودی است و با تیره "سدیری" این خاندان (مادر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی) نسبت خویشاوندی دارد. 

پیش از مراسم ازدواج که پنجشنبه برگزار شد، مراسم مختلفی در اردن به مناسبت این رویداد برگزار شده است، از جمله کنسرتی بزرگ با حضور برخی از خوانندگان مطرح دنیای عرب در استادیوم اصلی شهر امان.

در این مراسم قرار است اعضای ارشدی از خانواده‌های سلطنتی دنیا حضور یابند.

خاندان هاشمی حاکم بر اردن که خود را از سلاله پیامبر اسلام (ص) می‌دانند، از سال ۱۹۲۱ بر این کشور عربی حکومت می‌کنند و پس از کسب استقلال از انگلیس در سال ۱۹۴۶ ملک حسین، پدر عبدالله دوم (پادشاه کنونی اردن) زمام امور این کشور را در دست گرفت.

برخی از شهروندان اردنی از روزها قبل با الصاق تصاویر ولیعهد کشورشان و همسر آینده‌اش روی خودروها و اماکن عمومی شادمانی خود را از این رویداد ابراز می‌کنند.

همچنین از روزها قبل بنرهای بزرگی در سطح شهر برای آگاهی‌رسانی درباره این رویداد نصب شده است.

مراسم حنابندان این زوج سلطنتی هفته گذشته در کاخ زهران در شهر امان برگزار شد.

مراسم ازدواج نیز از یک روز قبل از مراسم رسمی دیروز با مراسم "حمام داماد" آغاز شده است و قرار است امروز مراسم اصلی برگزار شود.

مراسم عقد اسلامی این زوج سلطنتی از ساعت  ۱۶ پنجشنبه (به وقت محلی) با حضور حدود ۱۴۰ مهمان در کاخ زهران برگزار شد.

پس از آن زوج سلطنتی برای مراسم اصلی با اسکورتی ویژه به کاخ‌الحسینیه در غرب امان رفتند و در این مسیر ۱۰ کیلومتری مردم در دو طرف خیابان به آنها شادباش گفتند.

در کاخ الحسینیه، ۱۷۰۰ مهمان داخلی و خارجی برای ضیافت به این زوج خواهند پیوست.

برخی از سران کشورها و اعضای خاندان سلطنتی از سرتاسر جهان برای برگزاری جشن‌ها وارد امان شده‌اند.

پادشاه سابق اسپانیا، خوان کارلوس و همسرش ملکه سوفیا، شاهزاده کاترینا آمالیا از هلند، ولیعهد ویکتوریا و شاهزاده دانیل سوئد، و ویلهلم الکساندر و ملکه ماکسیما از هلند از جمله اعضای سلطنتی هستند که در این مراسم شرکت کردند.

شاهزاده ویلیام ولیعهد انگلیس و همسرش کاترین میدلتون نیز در مراسم شب پنجشنبه حضور داشتند.

جیل بایدن بانوی اول آمریکا هم در مراسمشب حضور یافت.

با وجودی که درباره حضور رهبران و اعضای خانواده‌های سلطنتی عرب اطلاع‌رسانی صورت نگرفته بود؛ بسیاری از اعضای خانواده‌های سلطنتی عرب نیز در این مراسم شرکت کردند.

(چهارشنبه شب) ملک عبدالله دوم پادشاه اردن به رسم خاندان هاشمی حاکم بر این کشور میزبان ۴ هزار نفر از اعضای خانواده هاشمی اردن و بزرگان این قوم به صرف ضیافت شام در کاخ زهران بود و در این مراسم از نوعی غذای سنتی اردنی به نام "منسف" از مهمانان پذیرایی شد.

​منسف یک غذای سنتی منطقه شام و غذای ملی اردن است. این غذا با پختن گوشت گوسفند در کشک تهیه شده و با برنج یا بلغور و نان سرو می شود. این غذا در عروسی‌ها ،ختم‌ها و در رستوران‌های اردنی عرضه می‌شود. 

ولیعهد اردن تحصیلکرده کالج نظامی در انگلستان و ایالات متحده آمریکاست و همسرش نیز در دانشگاه سیراکیوز آمریکا در رشته معماری فارغ‌التحصیل شده است. او همچنین یک طراح لباس نیز هست.

بنرهای اطلاع رسانی ازدواج سلطنتی ولیعهد اردن در شهر امان (پایتخت اردن)/ آسوشیتدپرس

ولیعهد اردن

ولیعهد اردن

برخی شهروندان اردنی عکس‌های عروس و داماد را به روی خودروها و اماکن کسب و کارشان چسبانده‌اند.

ولیعهد اردنولیعهد اردن

حمام داماد ولیعهد اردن یک روز پیش از مراسم عروسی

ولیعهد اردن

مادر عروس و داماد (سمت راست مادر عروس و سمت چپ مادر داماد) در مراسم حنابندان که هفته گذشته در کاخ زهران در امان برگزار شد.

ولیعهد اردن

مادر داماد (سمت چپ) و عروس در مراسم حنابندان

ولیعهد اردنولیعهد اردن

داماد در حال ورود به حمام یک روز پیش از عروسی

ولیعهد اردنولیعهد اردن

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها