خبرهای داغ
کدخبر: ۴۱۹۷
تاریخ خبر:

شکارحیرت‌انگیز خرگوش با روش هیپنوتیزم!

هنگامی که قاقم‌ها نمی‌توانند یک خرگوش را بگیرند، روش خود را تغییر می‌دهند و با استفاده از حرکاتی مسحورکننده با هیپنوتیزم خرگوش را گیج و سردرگم می‌کنند.

شکارحیرت‌انگیز خرگوش با روش هیپنوتیزم!

قاقُم جانوری از خانواده راسو‌ها و بومی بخش‌های شمالی اوراسیا و آمریکای شمالی است. قاقم نسبت به راسوی کوچک کمی بزرگ‌تر است و دم بلندتری دارد که انتهای آن تیره است.

قاقم کمابیش در سراسر نیم‌کره شمالی و مناطق شمالگانی و زیرشمالگانی یافت می‌شود. در قرن نوزدهم برای مهار افزایش جمعیت خرگوش‌ها، قاقم را همراه با دو گونه دیگر راسو به نیوزیلند نیز وارد کرده‌اند، اما این کار باعث شد تا قاقم‌ها به سراغ پرندگان بومی بروند که طعمه‌های آسان‌تری بودند و باعث انقراض برخی گونه‌ها و کاهش شدید جمعیت بسیاری از انواع دیگر پرندگان بشوند.

قاقم‌ها شب‌رو هستند، ولی گاه در روز هم به بیرون می‌آیند. قاقم به هنگام پیگرد شکار خود به صورت مارپیچی حرکت می‌کند؛ و نسبت به اندامش شتاب بالایی دارد. قاقم شناگر ماهری نیز هست و توانسته‌است شمار خود را در جزایر نزدیک به کرانه نیز گسترش دهد.

قاقم یکی از اندک گونه‌های جانوری است که به خاطر بدن باریک و دراز خود می‌تواند جانوران دالان رو را در دالان‌های لانه‌های خودشان دنبال کند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها