خبرهای داغ
کدخبر: ۱۰۰۰۰
تاریخ خبر:

آمار سردار رادان از درآمد عجیب قاچاقچیان تریاک

فرمانده کل انتظامی از 1.4 میلیارد دلار قاچاق تریاک در سال گذشته میلادی خبر داد.

آمار سردار رادان از درآمد عجیب قاچاقچیان تریاک

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر به ضرر کشورهای اروپایی است، گفت: درآمد قاچاقچیان تریاک در سال ۲۰۲۱ از ۴۲۵ میلیون دلار به ۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ می‌رسد.

 سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی صبح امروز در برنامه سال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: موضوع مواد مخدر یک موضوع منطقه این نیست و یک موضوع جهانی تلقی می‌شود؛ برای همین است که یک روز را در جهان به مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده‌اند.

وی افزود: امروز با موضوع مواد مخدری رو‌به‌رو هستیم که اژدهای چند سر مافیا در تمام دنیا را دارد و همچنان تجارت مواد مخدر جزو تجارت‌های پر سود در جهان است.

رادان با اشاره به افزایش کشت 32 درصدی تریاک در افغانستان گفت: این آمار یک زنگ خطر است چراکه افزایش کشت مواد مخدر یعنی درگیری مردم به‌ویژه جوانان با مواد مخدر افزایش پیدا می‌کند.

فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: افزایش قیمت تریاک به دلایل مختلف باعث شد ورود به این تجارت بیشتر شود، درآمد قاچاقچیان تریاک در سال 2021 از 425 میلیون دلار به یک میلیارد و 400 میلیون دلار در سال 2022 می‌رسد.

وی ادامه داد: ایران افتخار دارد در عرصه مبارزه با مواد مخدر جزو پیشتازترین کشورها در جهان است، به عنوان مثال پلیس ایران در راه مبارزه با مواد مخدر نزدیک به 4 هزار شهید تقدیم کرده است؛ این شهدا، شهدای امنیت جهانی هستند.

فرمانده کل انتظامی بیان کرد: ضربه به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقچیان به خوبی انجام شد و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به سالیان قبل بودیم.

وی گفت: شما در ایران به‌ویژه در مرکز بازپروری سروش شاهد این هستید که پلیس به امر بازپروری، درمان و پیشگیری در زمینه مواد مخدر هم هست.

 

منبع: فارس
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها