خبرهای داغ
کدخبر: ۱۲۰۲۸
تاریخ خبر:

واکنش‌ها به لغو مجوز فروشگاه اینترنتی «طاقچه»

در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی درخصوص عدم رعایت حجاب از سوی کارمندان خانم شرکت طاقچه در محیط کار، در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شد.

واکنش‌ها به لغو مجوز فروشگاه اینترنتی «طاقچه»

جماران: در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی درخصوص عدم رعایت حجاب از سوی کارمندان خانم شرکت طاقچه در محیط کار، در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شد.

امروز هم وزارت ارشاد اعلام کرد که طاقچه «فروشگاه خرید آنلاین کتاب و دانلود کتاب صوتی و الکترونیکی» اجازه فعالیت ندارد. سایت این شرکت از دسترس خارج شده است.

توقف فعالیت این شرکت با واکنش‌هایی در فضای مجازی همراه شده است که بخشی از آنها در پی می‌آید:

 علی شریعتی: ظاهرا اتوبوس ۴۰۰ نفری وزارت ارشاد رسید! ایستگاه اول طاقچه

 رسول جعفریان: طاقچه نماد پیشرفت در کار کتابخانه دیجیتال است، کاری که نه کتابخانه ملی و نه کتابخانه دیگر انجامش ندادند و جزو نقاط ضعف فرهنگی ماست.  حالا با توجه به توضیحات خوب طاقچه و شناختی که من از آن دارم، باید عرض کنم، رفتار خوبی با آن نشد.  کلا تشکیلات کتابخانه‌ای کشور فشل است. این هم روش.

 اکرم احقاقی: طاقچه از دسترس خارج شده است. تکلیف کتاب‌هایی در این مدت از این اپلیکیشن خریده‌ایم چه می‌شود؟ تکلیف حقوق کاربران این اپلیکیشن چه خواهد شد؟ آیا آقایون تصمیم‌گیر در مورد لغو مجوز این اپلیکیشن در این ارتباط فکری کرده‌اند؟ اصلا این موضوع برایشان مهم بوده است؟؟

 محمد کشوری: فردا فقط نگید مشکل قانون و نبود تنظیمگری پلتفرمهای اینترنتی و ایناست. اتفاقاً حضرات ارشاد گفتن خیلی هم مجوز بوده ولی اینها نداشتن(؟). ضمناً این اتفاقات نشان داد وقتی پلتفرم داخلی است، دست آقایان برای برخورد هم کاملاً بازه اگه قانون هست که هست، اگر هم نیست، مهم نیست.

 مرتضی گل‌پور: ما با طاقچه کار می‌کنیم، کتاب می‌خونیم. خیلی از کتاب‌های گرون بازار رو، اینجا به صورت دیجیتال، ارزون‌تر می‌خریم و می‌خونیم. خیلی از دانشجوها از جمله من، وابسته به طاقچه و فیدیبو هستند.

 سیده عفت حیاتی: پس از اینستاگرام و واتساپ، نوبت به اپلیکشن‌ها داخلی رسیده‌است!

سمیه توحیدلو: از دسترس خارج شدن طاقچه یعنی بخاطر دستمال قیصریه آتش زدن، یعنی بی‌اهمیت بودن آگاهی و علم و کتاب‌خوانی و بزرگ کردن یک امر کوچک و درپس پرده و سرایتش به اصل اولی. یعنی بی‌اهمیت بودن کسب و کارها برای دولت، یعنی لجبازی و وای از روزی که دولتی مقابل مردمش لجبازی کند.

محمدرضا رهبرپور: لغو مجوز، بستن موسسه و انحلال شخص حقوقی، به منزله‌ و هم‌ردیف حکم اعدام و سلب حیات از شخص حقیقی است و به عنوان آخرین مجازات بعد از رسیدگی قضایی برای شدیدترین جرم ‌قابل اجراست و نه به بهانه‌ ارتکاب هر جرم و یا تخلفی و به استناد تصمیمات اداری و غیر قضایی!

علی مجتهدزاده: مجموعه طاقچه از سال٩٣ فعالیت می‌کند و حتی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به ‌ «دفتر حفظ ونشر آثار رهبر انقلاب» هم با آن همکاری داشته. امروز که وزارت ارشاد کشف کرده این مجموعه فاقد مجوز فعالیت است، باید به طریق اولی توضیح دهد چرا تا کنون اجازه فعالیت بدون مجوز به طاقچه داده شده بود؟

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها