خبرهای داغ
کدخبر: ۱۲۱۱۹
تاریخ خبر:

پلیس راه: ترافیک فوق سنگین در محور چالوس / دوربین مرکز مدیریت راه‌‌ها: جاده چالوس باز و خلوت

گزارش رسانه‌ها به نقل از پلیس راهور حکایت از ترافیک فوق سنگین در محور چالوس دارد، اما بررسی دوربین‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور نشان می‌دهد که هیچ ترافیکی در این مسیر وجود ندارد.

پلیس راه: ترافیک فوق سنگین در محور چالوس / دوربین مرکز مدیریت راه‌‌ها: جاده چالوس باز و خلوت

ساعت ۸:۳۲ صبح امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد خبرگزاری دولت به نقل از رئیس پلیس راه مازندران، خبر از ترافیک سنگین در محور چالوس داد. ایرنا به نقل از سرهنگ یدالله جهان‌تاب نوشت: در مسیر جنوب به شمال جاده کندوان حدفاصل شهرستانک تا نسا، ترافیک خودرو فوق سنگین گزارش شده است.
وی ادامه داد: در مسیر جنوب به شمال آزاد راه تهران شمال حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا انتهای مسیر و در محور هراز نیز در هر دو مسیر رفت و برگشت در محدوده سه راهی چلاو، ترافیک خودرو فوق سنگین است. (لینک خبر)

اما بررسی دوربین‌‌های مرکز مدیریت راه‌ها که به صورت آنلاین وضعیت راه‌های کشور را گزارش می‌کند نشان می‌دهد که وضعیت جاده چالوس عادی است و ترافیک خاصی در این محور مشاهده نمی‌شود.

تصویر ساعت ۱۱:۲۶ دقیقه که دوربین‌های مرکز مدیریت راه‌ها منتشر کرده است نشان می‌دهد که در این قسمت هیچ ترافیکی وجود ندارد.

شهرستانک - جاده چالوس

همچین تصاویر دوربین واقع در میدانک در همین بازه زمانی (با چند دقیقه اختلاف) نشان می‌دهد در این بخش از چاده چالوس هم ترافیکی دیده نمی‌شود.

میدانک - جاده چالوس

میدانک - جاده چالوس

میدانک - جاده چالوس

وضعیت محور چالوس در محدوده گچسر هم به همین شکل است و ترافیکی مشاهده نمی‌شود.

گچسر - جاده چالوس

گچسر - جاده چالوس

بررسی دوربین‌های مرکز مدیریت راه‌ها در باقی محور چالوس و در بخش‌های پیچ سرهنگ، کندوان و هزار چم هم نشان می‌دهد وضعیت این جاده عادی است.

مشخص نیست که دلیل این تناقض چیست. آیا در زمان مخابره خبر (ساعت ۸:۳۲ صبح) توسط ایرنا جاده چالوس ترافیک فوق سنگین داشته است و پس از آن در حوالی ساعت ۱۱:۳۰ صبح ترافیک جاده به شرایط نرمال بازگشته است یا موضوع دیگری وجود دارد که باعث این تناقض شده است.

نکته عجیب دیگر این است که تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ اداره راه گزارش ایرنا، گفته رئیس پلیس راه را تایید می‌کند. اپراتور سامانه ۱۴۱ در ساعت ۱۲ خبر از ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر جنوب به شمال محدوده سیاه‌بیشه و حدفاصل مکارود و ماسال می‌دهد. این تناقض بین گزارش تلفنی و داده‌های دوربین‌های سازمان مدیریت راه‌ها هم عجیب است.

نکته توجیه کننده این تناقض هم می‌تواند این باشد که به دلیل بار ترافیکی بسیار زیاد جاده چالوس در ابتدای صبح، جاده یک طرفه شده است و این امر موجب تخلیه بار ترافیکی شده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها