خبرهای داغ
کدخبر: ۱۲۲۰
تاریخ خبر:

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت:

دی‌اکسید گوگرد در هوای پایتخت ۵ درصد افزایش یافت!

دکتر عباس شاهسونی: برخی صنایع از سوخت‌های سنگین دارای گوگرد بالا استفاده می‌کنند که در روزهای اخیر سبب افزایش ۳ تا ۵ برابری دی‌اکسید گوگرد در هوای تهران شده است.

دی‌اکسید گوگرد در هوای پایتخت  ۵ درصد افزایش یافت!

به گفته‌ی رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت بدلیل عدم کنترل منابع انتشار آلودگی در شهر تهران علی‌رغم اینکه در مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا قید شده است که استفاده از سوخت‌های سنگین مجاز نیست، اما برخی صنایع از سوخت‌های سنگین دارای گوگرد بالا استفاده می‌کنند که در روزهای اخیر سبب افزایش ۳ تا ۵ برابری دی‌اکسید گوگرد در هوای تهران شده است.

دکتر عباس شاهسونی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون ۲۳ جلسه شرایط اضطراری هوا در استان تهران برگزار شده است، گفت: این یعنی عملا یک ماه از سال ۱۴۰۱ وضعیت هوا در شرایط اضطرار بوده است و این درحالی است که در کل سال ۱۴۰۰ تنها ۱۲ جلسه اضطرار در شهر تهران برگزار شده بود. این جلسات به درخواست وزارت بهداشت انجام می‌شود.

افزایش ۳ تا ۵ برابری دی‌اکسید گوگرد در هوای تهران

وی با اشاره به اعلام اخیر شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مبنی بر افزایش غلظت آلاینده دی‌اکسیدگوگرد در هوای شهر تهران، بیان کرد: ما طی سال‌ها مشکل SO۲ یا همان دی‌اکسید گوکرد را داشتیم که با توجه به حذف گوگرد از سوخت این مشکل هم برطرف شد؛ اما طی روزهای گذشته بویژه ۲۲ تا ۲۵ آذر افزایش ۳ تا ۵ برابری غلظت دی‌اکسید گوگرد در شهر تهران را شاهد بودیم که این نشان می‌دهد برخی از صنایع اقدام به استفاده از سوخت‌های حاوی گوگرد کردند.

او ادامه داد: از تاریخ ۲۶ آذر به بعد میزان غلظت دی‌اکسید گوگرد مجددا کاهش یافت اما آثار روزهای پیشین هنوز در هوا وجود دارد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها