خبرهای داغ
کدخبر: ۱۲۵۹
تاریخ خبر:

فقر غذایی و تاثیر آن روی زنان

زنان ایرانی؛ ۲۰ ساله با ظاهری ۴۰ ساله

تعداد کمی از زنانی که دچار فقر غذایی هستند در مراکز استان‌ها حضور دارند و بیشتر این افراد در شهرستان‌ها، حاشیه شهر و شهرهای کوچک زندگی می‌کنند که به دلیل همین مسئله بدنشان از ایمنی کمی برخوردار است.

زنان ایرانی؛ ۲۰ ساله با ظاهری ۴۰ ساله

مطهره محمدی پزشک و فعال اجتماعی درباره فقر غذایی موجود در ایران و تاثیر آن روی زنان چنین گفت: مسئله فقر غذایی به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را فقط محدود به زنان دانست، هرچند که روی زنان نیز تاثیری زیادی دارد فلذا ما باید در این زمینه استان‌های مختلف را جداگانه بررسی کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: زنان معمولا در شهرهای محروم با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی فعلی دچار فقر غذایی بیشتری هستند.زنان در این شهرها به خاطر سو تغذیه یا لاغر و یا چاق هستند. نکته‌ای که می‌توان به آن توجه کرد ، چاقی همیشه نشانه‌ای از تغذیه کافی و حتی زیادی نیست.

بسیاری از زنانی که فقر غذایی دارند چاق هستند و علت آن است که به جای مصرف خوراک مفید از خوراک حاوی نشاسته بدون اضافه گوشت و مرغ استفاده می‌کنند که فقط آنها را چاق می‌کند ولی ویتامین‌های مورد نیاز را به بدنشان نمی‌رسانند.

در حقیقت این افراد، زنان چاق با فقر غذایی هستند.مصرف بیش از حد گروهی از مواد مغذی مانند پروتئین، کالری یا چربی هم می‌تواند منجر به سوء تغذیه شود. این عارضه معمولاً منجر به اضافه وزن یا چاقی می‌شود. 

این پزشک عمومی درباره مشکلاتی که فقر غذایی روی زنان دارد اظهار کرد: تعداد کمی از زنانی که دچار فقر غذایی هستند در مراکز استان‌ها حضور دارند و بیشتر این افراد در شهرستان‌ها، حاشیه شهر و شهرهای کوچک زندگی می‌کنند که به دلیل همین مسئله بدنشان از ایمنی کمی برخوردار است.

از طرفی به دلایل فرهنگی خیلی از این افراد، اعتقاد به بارداری متعدد و فرزند زیاد دارند که همین مسئله باعث می شود به دلیل فقر غذایی دچار پوکی استخوان، خرابی دندان و ارتروز های مختلف شوند.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه زنان به خاطر همین فقر غذایی دچار پیری زودرس نیز هستند، افزود: وقتی کوله باری از مشکلات روی دوش زنان است و از طرفی فقر غذایی نیز تاثیرات منفی روی آنها می گذارد این زنان خیلی زودتر از زنانی که در شرایط بهتر هستند، پیر می شوند.

به عبارتی یک زن ۲۰ ساله در چنین شرایطی با گذشت چندسال ظاهری شبیه زنان ۴۰ ساله به خود می‌گیرد یا یک زن ۴۰ ساله را وقتی می‌بینید، گویی یک پیرزن ۶۰ ساله را دیده‌اید. 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها