خبرهای داغ
کدخبر: ۱۵۰۲۰
تاریخ خبر:

چرا هیچ شغلی مثل شغل معلمان و فرهنگیان نیست؟!

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، تزکیه و تربیت را دو اصل مهم در آموزش و پرورش خواند و افزود: برای همه فعالیت‌ها در حوزه آموزش و پرورش نگاه ویژه و تربیتی باید داشته باشیم.

چرا هیچ شغلی مثل شغل معلمان و فرهنگیان نیست؟!

تزکیه و تربیت مهمترین اصول در آموزش و پرورشبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، حامد صبوری، آموزش و پرورش را دستگاه انسان ساز نام برد و گفت: پیشرفت هر کشوری با آموزش و پرورش رقم می‌خورد و پایه اصلی تحول هر کشور نیز آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که معلمان را معماران آینده کشور یاد کردند، گفت: هیچ شغلی فرصت مناسب تربیتی که فرهنگیان در زمینه تعلیم و تربیت در اختیار دارند را ندارد و فرهنگیان توانمند باید اعتماد عمومی مردم به دستگاه تعلیم و تربیت را برای رشد و پرورش دانش آموزان به کار گیرند.

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، منطقه آزاد کیش را به جهت توسعه یافتگی، وجود زیربنا‌ی شهری مناسب و آمد و شد فراوان مردم از فرهنگ‌های مختلف تاثیر پذیر دانست و اشاره کرد: وظیفه ما اثر گذاری مثبت در راستای تعلیم و تربیت اسلامی است و فرهنگیان در راستای محقق شدن این امر وظیفه خطیری برعهده دارند.

صبوری، گفت: متاسفانه آموزش محور بودن، نگاه والدین و دانش آموزان را به سمت آموزش و نمره سوق داده است و با این وضعیت مدرسه و معلمی موفق است که دانش آموزان را به سمت و سوی مسائل تربیتی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف سوق دهد.

وی وظیفه معلمان را شناساندن راه و روش درست به دانش آموزان برشمرد و افزود: مدارس منطقه آزاد کیش باید با سیره واقعی شهدا آمیخته شود و در این حوزه می‌توان با دعوت از رزمندگان سخنور براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شود.

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سه محور اصلی تعلیم و تربیت، فضا، معلم و محتوا، بر تقویت آن‌ها براساس سند تحول بنیادین تاکید کرد و افزود: از نظر فضا‌های آموزشی باید به سمت و سوی احداث مجتمع‌های آموزشی بزرگ حرکت کنیم و در این زمینه  نیازمند حمایت و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، خیران و وزارت آموزش و پرورش هستیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه با قدردانی از زحمات و توانمندی‌های فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش کیش، به مشکلات معلمان و هزینه‌های زندگی و معیشتی آنان اشاره کرد و بر ارائه راهکار‌های عملی، حمایت مجلس برای رفع این مشکلات تاکید کرد.

جلسه شورای اداری آموزش و پرورش با حضور مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، صالح بهرام پور مدیر آموزش و پرورش منطقه آزاد کیش، معاونان و کارشناسان اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها