خبرهای داغ
کدخبر: ۱۷۷۹
تاریخ خبر:

سویه جدید کرونا ۱۴۰۱ علامت تازه ای به همراه دارد!

افراد مبتلا به سویه جدید کرونا، خبر از علائم تازه ای نظیر سوزش گلو دادند.

سویه جدید کرونا 1401 علامت تازه ای به همراه دارد!

علیرضا جانبخش با اشاره به شناسایی زیر سویه‌ جدید کرونا در کشور گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته این دو زیر سویه جدید ویروس کرونا که XBB و BQ.۱ نام دارند، از قدرت سرایت بالایی برخوردارند.

یک متخصص بیماریهای عفونی سوزش گلو را نشانه بارز ابتلا به زیر سویه‌ جدید کرونا عنوان کرد.

وی افزود: همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که ایمنی گریزی این دو زیرسویه هم بالاست و به راحتی می‌توانند از سیستم ایمنی بدن فرار کنند.

جانبخش در تشریح علائم ابتلا به این دو زیر سویه کرونا جدید گفت: علائم این دو نیز همانند زیرسویه‌های قبلی مشابه علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا است و تشخیص این بیماری‌ها از یکدیگر کار دشواری است.

وی سردرد، گلودرد، آبریزش بینی، بدن درد و درد مفاصل را از جمله علائم ابتلا به این دو زیر سویه جدید کرونا امیکرون عنوان کرد و افزود: یک علامت در این دو زیر سویه از همه بارزتر است و آن “سوزش گلو” است که تا حدودی می‌توان از این طریق این دو زیر سویه ویروس جدید کرونا را از مابقی زیرسویه‌های قبلی و آنفلوآنزا و… تشخیص داد.

جانبخش گفت: خوشبختانه این دو زیر سویه سویه جدید کرونا عمدتا دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر کرده و کمتر درگیری ریوی ایجاد می‌کنند.

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: البته در برخی موارد هم احتمال درگیری ریوی وجود دارد و علائم آن خود را با تنگی نفس و سرفه خشک نشان می‌دهد که افراد باید در این موارد سریعا به پزشک مراجعه کنند.

 

copied
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    طول درمان این کروناچندروزاست

  • ناشناس

    پس چرا اماکن عمومی رو باز گذاشتند ،مثل مساجد ،مردم بی خبر تعزیه هاشون رو اونجا برگزار میکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها