خبرهای داغ
کدخبر: ۲۱۵۴
تاریخ خبر:

منظره زیبای برفی و یخ‌زده آبشار کرکری (مشگین شهر) + ویدئو

آبشار کرکرییکی از جمله آبشارهای مرتفع و پر آب مشگین شهر محسوب می‌گردد. در این ویدئو تصویری زیبا از این آبشار در فصل سرما را می‌بینید

منظره زیبای برفی و یخ‌زده آبشار کرکری (مشگین شهر) + ویدئو

آبشار کرکری یکی از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و دیدنیهای اردبیل می‌باشد. این آبشار زیبا، از جمله آبشارهای مرتفع و پر آب مشگین شهر محسوب می‌گردد. آبشار کرکری، در مجاورت روستای ییلاقی قیرخ بولاغ (در جنوب مشگین شهر) و در مسیر رودخانه کرکری قرار گرفته است.

اردبیل بهشتی برای عاشقان طبیعتگردی است. این استان آبشارها و چشمه‌های خارق‌العاده‌ای در دامنه کوهستان دارد. مشگین‌ شهر یکی از شهرهای استان اردبیل در ایران است که جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری دارد.

این شهر در گذشته خیاو نام داشته است. واژه خیاو در زبان‌، محل پرآب و پردرخت و محل گذر از میان آب و درخت را تداعی می‌کند. مشگین شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در ارتفاع ۱۴۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و دارای چهار اقلیم مدیترانه‌ای گرم و خشک، مدیترانه‌ای معتدل، استپی سرد و کوهستانی سرد است.

آبشار کرکری | عاشقان طبیعت ایران | آبشار کرکری مشگین شهر | آبشار گورگور

آبشار کرکری مشگین شهر

طول ماه‌های خشک و نیمه‌‌خشک و یخبندان آن پنج تا هشت ماه است. از جاذبه‌های طبیعی گردشگری این شهر می‌توان به انواع چشمه‌ها و آبشار کرکری اشاره کرد.

آبشار کرکری حدودا بیش از 25 متر ارتفاع دارد. آبشار کرکری یکی از آبشارهای بلند و پرآب دامنه کوه سبلان است که در کنار دشت‌هایی پر از گل‌های وحشی در 15 کیلومتری مشگین شهر واقع شده است و می‌توان آن را یکی از زیباترین و در عین حال بی‌نظیرترین آبشارهای منطقه نامید.

آب رودخانه کرکری، توسط چشمه‌های ییلاقات آیقار عربلو، اجیرلو و جلودارلو و همچنین ذوب شدن برف‌ها تأمین می‌گردد. این رودخانه، از ارتفاعات عبور می‌کند و در بالادست روستای قیرخ بولاغ، آبشار زیبا و بی‌نظیر کرکری را ایجاد می‌نماید. رودخانه کرکری تقریبا در تمامی روزهای سال پر آب است.

از آب این رودخانه، برای آبیاری زمین‌های زراعی روستاهای پایین‌دست همچون روستای اندزق، مجنده و احمدآباد استفاده می‌گردد.

آبشار کرکری | عاشقان طبیعت ایران | آبشار کرکری مشگین شهر | آبشار گورگور

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها