خبرهای داغ
کدخبر: ۲۲۳۷
تاریخ خبر:

واقعیتی عجیب؛ چربی ران به جلوگیری از بروز سکته مغزی کمک میکند!

به گفته کارشناسان از جورجیا در ایالات متحده زنانی که در اطراف باسن و ران شان چربی تجمع پیدا می‌کند بهتر در برابر سکته مغزی و زوال عقل محافظت می‌شوند.

واقعیتی عجیب؛ چربی ران به جلوگیری از بروز سکته مغزی کمک میکند!

نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که سلولیت می‌تواند از ما در برابر بیماری محافظت کند.

به نقل از جروزالم پست، نتیجه مطالعه‌ای تازه توصیه نمی‌کند که ما به طور عمدی وزن اضافه کنیم با این وجود، نشان می‌دهد که چربی ران ممکن است به جلوگیری از بروز سکته مغزی و زوال عقل کمک کند.

بدن زن و مرد هر کدام مجموعه اندام‌هایی دارند که اغلب یکسان هستند. با این وجود، شکل آن اندام بسته به سطح و درصد چربی در هر فرد متفاوت از فرد دیگر است. برخی از افراد باسن یا ران‌های پهن دارند، برخی دیگر ممکن است چربی شکم داشته باشند، برخی ممکن است دارای سلولیت باشند و برخی دیگر احتمالا لاغر هستند و برخی دیگر پا‌های بزرگ دارند.

نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که چربی اضافی روی ران و سلولیت ممکن است واقعا برای سلامتی شما مفید باشد. این موضوع کاملا در تضاد با این باور رایج است که چربی اضافی با افزایش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر مرتبط است.

به گفته کارشناسان از جورجیا در ایالات متحده زنانی که در اطراف باسن و ران شان چربی تجمع پیدا می‌کند بهتر در برابر سکته مغزی و زوال عقل محافظت می‌شوند. نتیجه مطالعه‌ای که در مجله دیابت منتشر شده نشان می‌دهد که چربی زیر جلدی (زیر پوست) که باعث ایجاد سلولیت می‌شود ممکن است از ما در برابر اختلالات مرتبط با التهاب محافظت کند.

نتایج آزمایش‌ها روی موش‌ها نشان داد که این چربی زیر جلدی از بدن در برابر بروز اختلالات مرتبط با التهاب از جمله بیماری قلبی محافظت می‌کند. پژوهشگران کشف کردند که موش‌های ماده با سطوح بالای این نوع چربی نسبت به موش‌های نر میزان التهاب مغزی کمتری دارند. هنگامی که زنان تحت لیپوساکشن قرار گرفتند یعنی چربی بدن شان مکیده شد سطح التهاب آنان افزایش یافت.

چربی چگونه می‌تواند از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت کند؟

کارشناسان مطمئن نیستند که دلیل خاصیت محافظتی چربی زیر جلدی چیست، اما نتایج مطالعات پیشین این موضوع را با هورمون جنسی استروژن که به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می‌کند مرتبط دانسته‌اند.

واضح است که این مطالعه پیشنهاد نمی‌کند که زنان باید عمدا وزن اضافه کنند، زیرا بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که چاقی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند زوال عقل، سکته مغزی و بیماری قلبی را افزایش دهد. با این وجود، اکنون زمانی که می‌بینید ران‌های تان تکان می‌خورند مطمئنا می‌توانید آرام شوید.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها