خبرهای داغ
کدخبر: ۲۳۵۴
تاریخ خبر:

توصیه‌هایی برای جلوگیری از یخ زدن کنتور آب

شرکت آب و فاضلاب استان تهران : با توجه به روند کاهش دمای هوا در برخی ساعات شب به‌ویژه در مناطق شمالی شهر تهران و مناطق سردسیر استان، شرکت آب و فاضلاب استان تهران از شهروندان خواست تا تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و ترکیدگی کنتور و انشعاب آب منازل خود به کار ببندند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.️

توصیه‌هایی برای جلوگیری از یخ زدن کنتور آب

شرکت آب و فاضلاب استان البرز اعلام کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و پیش‌بینی کاهش دمای هوا، احتمال یخ زدگی کنتور و انشعاب‌های آب می رود. بر همین اساس شهروندان ساکن در این استان ضروری است اقدام‌های پیشگیرانه که موثرترین روش برای جلوگیری از یخ زدگی و آسیب دیدگی کنتور و انشعاب و لوله‌های آب واحدهای مسکونی و تجاری است را انجام دهند تا دچار قطع آب و مشکلات بعدی نشوند.

به گزارش ایسنا، آبفای البرز از شهروندان خواست علاوه بر استفاده از خاک اره (که در کیسه ریخته شده)، پوشال، پارچه، گونی، پشم شیشه و... در محفظه و محل استقرار کنتور و پوشاندن لوله‌های متصل به کنتور، تمامی لوله‌های رو کار اعم از فلزی و غیر فلزی که در معرض هوای آزاد و سرمای محیط قراردارند را با عایق مناسب بپوشانند.

شهروندان برای یخ‌زدایی از کنتوری که دچار یخ زدگی شده‌ است به هیچ وجه آب داغ روی کنتور و لوله‌ها نریزند زیرا موجب ترکیدگی می‌شود و به جای این کار از کیسه آب داغ، سشوار و حرارت غیر مستقیم استفاده شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها