خبرهای داغ
کدخبر: ۳۲۹
تاریخ خبر:

کاهش ۸۰ درصدی جرایم اینترنتی در پی فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ

پلیس فتا: با فیلتر واتس‌اپ و اینستاگرام؛ جرایم اینترنتی ۸۰ درصد کاهش یافته است!

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا عنوان کرد: بالای ۸۰ درصد از جرایمی که در حوزه‌های کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز رخ می‌دهد در بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی است.

پلیس فتا: با فیلتر واتس‌اپ و اینستاگرام؛ جرایم اینترنتی ۸۰ درصد کاهش یافته است!

این روز‌ها فضای مجازی بخش جدا ناپذیر زندگی انسان‌ها شده است و می‌توان گفت آن قدری که فضای مجازی بر ذائقه و رفتار کاربران تأثیر دارد شاید دیگر خانواده و یا گروه‌های دوستی نتوانند چنین تأثیراتی را بر روی کاربران داشته باشند. با ادامه فیلتر دو اپلیکیشن محبوب و پرکاربر واتس‌اپ و اینستاگرام در پی اعتراضات اخیر؛ کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی فعال با مشکل جدی روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و گفت‌وگویی که با سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا داشته است؛ رئیس پلیس فتا با عنوان اینکه با فیلتر دو اپلیکیشن واتس‌اپ و اینستاگرام ۸۰ درصد جرایم اینترنتی کاهش یافته راه حل مشکل کسب و کارهای فضای مجازی را انتقال این کسب و کارها به اپ‌های ایرانی دانست.

وی اعلام کرد بالای ۸۰ درصد از جرایمی که در حوزه‌های کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز رخ می‌دهد در بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی است. حال این سوال مطرح است که با فرض انتقال کسب و کارها و فعالان فضای مجازی این اپ‌ها به برنامه‌های ایرانی؛ آیا آمار کاهش جرایم اینترنتی همچنان این عدد خواهد ماند؟!

سردار وحید مجید عنوان کرد ما اقتصاد دیجیتال پایداری در کشور داریم و آنلاین شاپ‌های قوی داریم که هرچه این‌ها بیشتر حمایت شود وابستگی به پلتفرم‌های خارجی کمتر می‌شود. البته کلاهبرداری‌هایی که در بستر شبکه‌های اجتماعی انجام شده مردم را به سمت سایت‌ها با پشتیبانی داخلی سوق داده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها