خبرهای داغ
کدخبر: ۳۴۶۹
تاریخ خبر:

آموزش کاشت سبزه فانتزی و عروسکی

اگر می خواهید روی سطح شیب دار ، کوزه، عروسک و … سبزه عید نوروز سبز کنید باید از بذرهای لعاب دار استفاده کنید. بذرهای لعاب دار مثل بذر شاهی، خرفه ، خاکشیر و …

آموزش کاشت سبزه فانتزی و عروسکی

نکاتی در مورد سبز کردن سبزه های عروسکی و کوزه :

ویژگی این بذرها این است که بعد از خیس شدن حالت ژله ای به خود می گیرند و به همین دلیل قابلیت چسبندگی روی سطوح مختلف(حتی سطوح عمودی) را دارا می باشند.

این بذرها برای سبز کردن سبزه بر روی ماکت های مختلف مناسبند.

برای خیساندن بذرها مقدار مناسب بذر را پس از یکبار شستن به مدت ۴ ساعت با آب لازم بخیسانید. میزان آب لازم برای بذر شاهی ۵ برابر و بذر منداب ۵/۲ برابر مقدار بذر است.

روی سطحی را که می خواهید سبزه عید سبز کنید را با آب فشان خیس کنیدبعد یک لایه پنبه با ضخامت ۱ سانتی متر روی ماکت قرار دهیدبه طوری که همه جای ماکت را بپوشاند. روی پنبه یک لایه پارچه تنظیف بکشید و سطح ماکت را با آب فشان کاملا خیس کنید و بذرهای خیس خورده را روی ماکت بمالید.

دقت کنید فقط یک لایه بذر روی تنطیف بمالید و پس از اتمام کارسطح ماکت را خیس کنید.

در این مرحله یک نایلون شفاف را که دو نقطه آن را سوراخ هایی به اندازه۳*۳ ایجاد کردید روی کار و بافاصله قرار دهید(نایلون به سطح ماکت نچسبد) اضافه های نایلون را زیر ماکت جمع نمایید.

روز اول و دوم سبزه شما به روزی ۳ بار آبدهی با آب پاش نیاز دارد. از روز سوم که بذرها جوانه زد و به رنگ سبز کم رنگ در آمد دیگر احتیاجی به روکش ندارد و در این مرحله باید سبزه ها را روزی ۲ بار سیراب کنبد دو سه روزی که سبزه چوشش نایلونی دارد سبزه را در محیط معمولی و به دور از نور آفتاب قرار دهید وقتی نالون را بر داشتید یک روز دیگر هم در همان محیط قرار دهید ولی در روزهای بعد سبزه رو روزی چند ساعت در هوای آزاد بگذارید البته در معرض باد نباشد.در این مرحله سبزه نیاز به روزی یکبار آب دهی دارد بذر شاهی در ۶ روز و بذر منداب در ۴ روز آماده می شود سعی کنید سبزه ها را در سبد حصیری قرار دهید تا آب از آن کاملا جدا شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها