خبرهای داغ
کدخبر: ۳۷۰۶
تاریخ خبر:

۸ مدرسه و ۶۱ دانش‌آموز در قم مسموم شدند؛ جریان چیست؟

دانشگاه علوم پزشکی قم از انتقال ۶۱ دانش آموز قمی با علائم مسمومیت از ۸ مدرسه به مراکز درمانی استان خبر داد.

۸ مدرسه و ۶۱ دانش‌آموز در قم مسموم شدند؛ جریان چیست؟

مجید محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم امروز ۱۷ بهمن‌ماه طی سخنانی در خصوص وضعیت دانش آموزان دچار مسمومیت در مدارس استان عنوان کرد: از صبح دوشنبه تعداد ۶۱ دانش آموز با علائم مسمومیت تنفسی از مجموع ۸ مدرسه قم توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

محبی ادامه داد: حال عمومی عمده دانش آموزان انتقال یافته به مراکز درمانی با بررسی‌های صورت گرفته توسط پزشکان و متخصصان مساعد گزارش شده و مشکل جسمانی نداشتند و بیشتر دچار اضطراب و استرس بودند.

وی با بیان اینکه در صورت پایداری حال عمومی دانش آموزان از بیمارستان مرخص می‌شوند، افزود: تاکنون ۲۰ نفر از این دانش آموزان بعد از بهبودی کامل با نظر کادر درمان راهی منزل شدند.

محبی تأکید کرد: برای تمامی دانش آموزان اقدامات لازم درمانی، و آزمایش‌های تشخیصی انجام پذیرفته است تا خانواده‌های دانش آموزان اطمینان خاطر از سلامتی فرزندان خود داشته باشند البته بیشتر دانش آموزانی که به بیمارستان مراجعه می کنند مشکلی ندارند اما به دلیل شرایط محیطی دچار اضطراب شدند.

وی با بیان اینکه نمی توانیم به طور قطعی در خصوص عامل مسمومیت اظهار نظر کنیم، یادآور شد: علائمی از وجود گاز منواکسید کربن در مدارس مشاهده شده اما به طور قطعی نمی توانیم همه مسمومیت ها را ناشی از گاز منواکسید کربن بدانیم لذا انجام آزمایشات ادامه دارد.

مدارس قم ۱۸ و ۱۹ بهمن غیر حضوری شد

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در اطلاعیه ای اعلام کرد: ضمن عرض سلام و تبریک اعیاد رجبیه و تشکر از همه دانش آموزان و همکاران فرهنگی در برگزاری جشن های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استحضار هم استانی های عزیز می رساند؛ با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر ضرورت بررسی جوانب مسائل پیش آمده و درخواست تعدادی از اولیا محترم، روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱،کلاس های آموزشی کلیه مدارس استان بصورت غیرحضوری برگزار می شود.

اطلاعیه ادامه یافته است: لازم است مدیران و عوامل اجرایی مدارس به منظور برگزاری کلاس های غیرحضوری همراهی با متخصصین در مدارس حضور و همکاری های لازم را داشته باشند. در پایان از زحمات همه فرهنگیان عزیز و خدوم و اولیا دانش آموزان محترم که در این مدت با ما همکاری داشته اند تقدیر و تشکر میکنیم.

سریال مسمومیت دانش آموزان مدارس قم که بیش از دو ماه آغاز شده، همچنان ادامه دارد و علت این حوادث هنوز مشخص نشده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها