خبرهای داغ
کدخبر: ۳۸۹۶
تاریخ خبر:

چه مقدار باران و برف در تهران باریده است؟

مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران از ورود سامانه بارشی جدید به تهران و بارش برف و باران خبر داد و تاکید کرد: با وجود بارندگی‌های موجود، وضعیت کم‌آبی در تهران چندان بهتر نشده است و همچنان الزام مصرف بهینه آب وجود دارد.

چه مقدار باران و برف در تهران باریده است؟

مازیار غلامی درباره بارش‌های آخر هفته در تهران اظهار کرد: بیشترین میزان بارش باران دربازه زمانی پنجشنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ بهمن)  در شهریار به میزان ۹ میلیمتر، شمیرانات - اقدسیه ۶ میلیمتر، دماوند ۵.۵ میلیمتر، میگون ۵ میلیمتر، ژئوفیزیک تهران ۵ میلیمتر، لواسان ۴ میلیمتر، آبعلی ۳.۷ میلیمتر، فرودگاه امام خمینی ۲ میلیمتر و فرودگاه مهرآباد ۱.۲ میلیمتر ثبت شده است. 

وی ادامه داد: طی این مدت زمان در برخی ایستگاه‌ها نیز بارش برف ثبت شده است که میزان آن در لواسان ۱۳ سانتیمتر، ارتفاعات فیروزکوه ۱۵ سانتیمتر، آبعلی ۷ سانتیمتر، دماوند ۵ سانتیمتر، شمیرانات ۵ سانتیمتر و فیروزکوه یک سانتیمتر برف باریده است.   

مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران از ورود سامانه بارشی جدید به تهران از امروز تا فردا (۲۳ تا ۲۴ بهمن) خبر داد و گفت:این بارش‌ها غالبا به‌صورت باران، در ارتفاعات و بخش‌های شمالی به‌صورت برف و در نقاط جنوبی به‌شکل و باران و در برخی مواقع برفی خواهد بود.  

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه بارشی، وزش باد شدید، کولاک برف و در برخی مناطق رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل اداره هواشناسی تهران افزود: در ارتفاعات نیز پدیده مه، لغزندگی جاده‌ها و ریزش بهمن پیش‌بینی می‌شود بنابراین به‌طور جدی از کوهنوردی و سفرهای غیر ضروری پرهیز شود. 

غلامی در پایان تصریح کرد: با وجود بارش‌های اخیر بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده تا روز جمعه استان تهران با ۴۹ درصدی کاهش بارش نسبت به بلندمدت  و ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده و بارش‌هایی که اتفاق افتاده است نیز نتوانسته شرایط را بهتر کند. هرچند که ذخیره پوشش برف در ارتفاعات افزایش یافته است و در درازمدت می‌تواند کمی تاثیرگذار باشد اما بارش‌ها باعث جبران کمبود آب تهران نشده است بنابراین همچنان باید مدیریت مصرف آب در دستور کار باشد.  

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها