خبرهای داغ
کدخبر: ۴۳۱۱
تاریخ خبر:

هشدار به ۹ استان؛ احتمال وقوع بهمن!

سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع بهمن در ۹ استان و وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال کشور خبر داد.

هشدار به ۹ استان؛ احتمال وقوع بهمن!

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک خبر داد. این مخاطرات جوی در روز سه‌شنبه (۲ اسفند) در آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران، سمنان، مرکزی، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، یزد و روز چهارشنبه (۳ اسفند) در تهران، سمنان، جنوب خراسان رضوی مورد انتظار است.

براثر این وضعیت جوی احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز وجود دارد.

این سازمان احتیاط در تردد، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و احتیاط در فعالیت کویرنوردی را لازم می‌داند.

همچنین در ادامه این هشدار نسبت به احتمال وقوع بهمن، احتمال انسداد گذرگاه‌های کوهستانی بهمن خیز و وزش باد شدید در روز سه‌شنبه (۲ اسفند) در دامنه و ارتفاعات در استان‌های البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان هشدار داد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی از این مخاطرات اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امداد رسان و راهداری‌ها را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد شدید، افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی۱ تا ۱.۵ متر و در نواحی دور از سواحل تا ۲ متر خبر داد. این وضعیت جوی از سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه (۲ و ۳ اسفند) در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و نواحی دور از ساحل استان گلستان مورد انتطار است.

براثر این مخاطرات احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی، احتمال آسیب به شناورهای سبک و نیمه‌ سنگین و تفریحی وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی محدودیت در تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی، ممنوعیت عملیات غواصی و شنا، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و به‌ویژه فراسواحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری ازخسارت احتمالی به تاسیسات دریایی را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها