خبرهای داغ
کدخبر: ۴۳۴۲
تاریخ خبر:

سرنوشت نوزادی که زیر آوار بدنیا آمد چه شد؟ + ویدئو

نوزادی که در اوایل ماه جاری در زیر آوار زلزله سوریه به دنیا آمد، توسط عمه و شوهر عمه اش به فرزندی پذیرفته شد. مادر، پدر و چهار خواهر و برادر این دختر کوچولو همگی در زلزله ۶ فوریه کشته شدند.

سرنوشت نوزادی که زیر آوار بدنیا آمد چه شد؟ + ویدئو

عمه و شوهرعمه نوزاد دختری که در زلزله شمال‌غرب سوریه از زیر آوار بیرون کشیده شده و تنها عضو بازمانده خانواده خود بود، او را به فرزندخواندگی پذیرفتند.

هزاران نفر از سراسر جهان اعلام آمادگی کرده‌اند تا نوزادی را که در زلزله شمال‌غرب سوریه از زیر آوار بیرون کشیده شده به فرزندی قبول کنند.

او پس از آزمایش دی‌ان‌ای که نشان داد عمه‌اش یکی از اقوام خونی است، از بیمارستان مرخص شد.

و بیش از ۱۰ ساعت پس از وقوع زمین لرزه توسط امدادگران پیدا شد. هنگامی که این نوزاد دختر از زیر آوار بیرون کشیده شد هنوز با بند ناف به مادرش وصل بود. امدادگران او را آیه نام داده‌اند که به معنی معجزه است.

 پزشکان اعلام کردند او وضعیت سلامت او خوب است.

این نوزاد اکنون به نام مادرش «افرا» نامگذاری شد.

مادر، پدر و هر چهار خواهر و برادر او در زمین‌لرزه شهر جندیرس جان خود را از دست دادند. این شهر در کنترل مخالفان دولت بشار و در نزدیکی مرز ترکیه است.

این نوزاد در حالی به بیمارستان رسید که بدنش کبود و زخمی بود. بنا بر گزارش ها، او حدود ۱۰ ساعت زیر ساختمان بود.

خانه‌ای که عمه و شوهر عمه افرا با فرزندانشان در آن زندگی می‌کنند نیز در زلزله ویران شد. اما با وجود اینکه شرایط آن‌ها سخت است، این زوج معتقد بودند که بهترین مکان برای بچه ماندن نزد آنهاست.

خلیل السوادی شوهرعمه افرا گفت: من او را به گونه‌ای بزرگ خواهم کرد که به هیچ چیز احساس نیاز نکند.

این کودک پس از اینکه تصاویری از او هنگام بیرون کشیدن از زیر آوار در سرتاسر جهان منتشر شد "کودک معجزه" لقب گرفت.

بسیاری از مردم با بیمارستان تماس گرفتند و داوطلب شدند که او را به فرزندی قبول کنند. حتی برخی به این مرکز مراجعه کردند و ادعا کردند با وجود نام خانوادگی متفاوت با او نسبت فامیلی دارند. با افزایش نگرانی از ربوده شدن او، پلیس برای محافظت از او فراخوانده شد و آقای السوادی به طور مکرر او را در بیمارستان ملاقات می‌کرد.

نزدیک به دو هفته طول کشید تا مدارک فرزندخواندگی تکمیل شود و بیمارستان آزمایش DNA انجام داد تا مطمئن شود که او و عمه‌اش با هم ارتباط دارند.

دکتر هانی معروف گفت که افرا پس از نجات یافتن از زیر آوار در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد، اما افزود: هنگامی که او را بردند غم انگیز بود و برخی از پرستاران گریه کردند.

دو هفته پیش، بامداد ششم ماه فوریه زلزله ای به شدت ۷.۷ ریشتر مناطق جنوب شرق ترکیه و شمال سوریه را به لرزه در آورد. چند ساعت بعد یک زلزله شدید دیگر به شدت ۷.۶ درجه ریشتر به وقوع پیوست. مرکز هر دو زمین لرزه ولایت قهرمان مرعش در جنوب ترکیه بوده است. در این رویداد بیش از ۴۷ هزار نفر کشته شدند که از این میان، بیش از ۴۱ هزار تن تنها در ترکیه قربانی شدند.

 

 

سرنوشت نوزادی که زیر آوار بدنیا آمد چه شد؟سرنوشت نوزادی که زیر آوار بدنیا آمد چه شد؟سرنوشت نوزادی که زیر آوار بدنیا آمد چه شد؟

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها