کدخبر: ۴۳۸۹
تاریخ خبر:

انتظار بارش برف و باران در این استان‌ها زیاد است؛ کاهش دما تا ۱۰ درجه!

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده برف و باران در برخی استان‌ها، وزش باد ، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش دما بین ۶ تا۱۰ درجه سانتیگراد در شمال کشور خبر داد.

انتظار بارش برف و باران در این استان‌ها زیاد است؛ کاهش دما تا ۱۰ درجه!

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۳ اسفند) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو پایدار حاکم خواهد بود. 

وی افزود: پنجشنبه(۴ اسفند) در غرب سواحل دریای خزر و برخی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران و برف و در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و شمال شرق خوزستان بارش پراکنده رخ می‌دهد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:جمعه (۵ اسفند) در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی و شمال شرق کشور بارش باران و برف و در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

وی گفت: شنبه (۶ اسفند) در برخی مناطق شمال شرق و یکشنبه (۷ اسفند) در برخی مناطق واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.  

به گفته ضیاییان طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، پنجشنبه در نیمه‌شمالی فارس، کرمان، جنوب یزد و شرق سیستان و بلوچستان، جمعه در نیمه‌شمالی فارس، کرمان، جنوب یزد و خراسان جنوبی و شنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  

وی ادامه داد: جمعه در اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر و شنبه در شمال شرق کشور دما بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و از شنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و از یکشنبه در شمال شرق کشور دما افزایش می‌یابد. 

ضیاییان در ادامه گفت: از امروز تا صبح فردا تنگه هرمز، دریای عمان و نیمه‌شرقی خلیج فارس و از بعد از ظهر پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه دریای خزر مواج خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۴ اسفند ) صاف، از بعد از ظهر وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز  جمعه ( ۵ اسفند ) قسمتی ابری. همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز(۳ اسفند) و فردا( ۴ اسفند) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۸-  و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند. 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها