خبرهای داغ
کدخبر: ۴۶۱۹
تاریخ خبر:

معاون اول قوه قضائیه در مورد مسمومیت سریالی دانش‌آموزان

دادستان قم ورود کرده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است

معاون اول قوه قضائیه در مورد مسمومیت سریالی دانش‌آموزان علی الخصوص در قم گفت که دادستان قم با جدیت به این موضوع ورود کرده است، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

دادستان قم ورود کرده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است

محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه در حاشیه سفر یک روزه رئیس قوه قضائیه در اراک گفت: نظارت ویژه در پرونده مفاسد اقتصادی جاری وجود دارد و تمام پرونده‌های استان‌های کشور گرفته شده و برای آنها یک بازه زمانی مشخص شده است.

وی بیان کرد: مواردی که در بازه زمان مشخص به نتیجه نمی‌رسد با جدیت پیگیری می‌شود تا هرچه سریعتر انجام شود.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: هدف از سفرهای استانی ریاست قوه قضائیه به همراه اعضای شورای معاونین به استان‌ها، در جریان قرار گرفتن روند رسیدگی به پرونده‌ها است.

مصدق‌ اظهار داشت: یکی از منافع سفرهای استانی آن است که، وقتی در استانی با پرونده‌ای مواجه می‌شویم که به طور مثال مشکل اطاله دادرسی دارد، دلیلش بررسی می‌شود و اگر خلا قانونی باشد حل می‌شود و در نتیجه، حل مشکلات در همه استان‌ها انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: سفرهای استانی برکات فراوانی دارد، وقتی از نزدیک با ارباب رجوع و اصحاب پرونده ملاقات می‌شود، در جریان پرونده قرار می‌گیرم، ذهنیت‌ها عوض می‌شود، مشکلات از نزدیک دیده می‌شود و تلاش می‌شود تا مشکل صاحب پرونده حل شود.

معاون اول قوه قضائی اضافه کرد: بیشترین مباحث مطرح شده در ملاقات مردمی امروز در مجتمع قضایی استان مرکزی تاکنون با بررسی ۱۶ مورد پرونده، مربوط به مسایل ملکی و مشکلات مردم با اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

مصدق‌ عنوان کرد: در پرونده‌هایی که با اداره کل اوقاف و امور خیریه مشکل دارند، تاکید شد که با رای قضایی قابل حل نیست و باید مدیریت شود و استاندار مرکزی، رئیس کل دادگستری، فرمانداران و مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان دخالت و بررسی کنند تا ارایه راهکار صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در تهران نیز با رئیس سازمان اوقاف گفت و گویی انجام می‌شود تا مشکلات رخ داده، حل شود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: یک مورد از پرونده‌های امروز، موضوع قتل عمدی بود که بررسی مجدد برای برای اثبات غیرعمد بودن قتل صادر شد.

حجت‌الاسلام مصدق‌ در خصوص موضوعات رخ داده در مدارس قم و بروجرد نیز گفت: دادستان قم با جدیت ورود پیدا کرده و پیگیر است اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: دستگاه قضا با جدیت از سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال حمایت دارد.

دیدار با تولیدکنندگان و صنعت‌گران، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان مرکزی، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان مرکزی است.

سایر مسئولان عالی قضایی که در سفر به استان مرکزی رئیس عدلیه را همراهی می‌کنند، هر کدام در نقاط مختلف این استان حضور دارند تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسایل قضایی و سایر مشکلات آن‌ها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

منبع: ایلنا
copied
ارسال نظر
 
  • علیرضا

    حاجی یعنی یک دوربین اون اطرافها نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها