کدخبر: ۴۷۱۵
تاریخ خبر:

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

سال نو، تعطیلات رسمی، بوی بهار، طبیعت زیبا و خیالی آسوده و راحت از مشغله‌های زندگی روتین، همگی نوروز را به بهترین فرصت برای سفر تبدیل کرده‌اند. با فرا رسیدن بهار بسیاری از افراد در گوشه ذهنشان دنبال مقصد سفری مناسب می‌گردند، دنبال نامی آشنا و یا مقصدی تازه برای استراحت و تفریح در آغاز سال نو.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

ایران سرزمینی چهارفصل است و در فصل بهار بیشتر شهرهای ایران طبیعتی زیبا و سرسبز دارند یا حداقل آب‌و‌هوایی مطلوب. بیشتر استان‌های کشورمان نیز جاذبه‌های گردشگری شناخته شده‌ای دارند که فرصت بازدیدشان را نباید از دست داد. ازطرفی زمان و بودجه دو فاکتور مهم در تصمیم‌گیری‌ هستند. بنابراین طبیعی است که انتخاب مقصد سفر مناسب کمی سخت باشد، به همین خاطر در ادامه بهترین پیشنهادها را برای سفر در نوروز ۱۴۰۲ را معرفی کرده‌ایم.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

اصفهان، نصف جهان

شاید یکی از بهترین پاسخ‌ها برای نوروز ۱۴۰۲ کجا بریم، شهر اصفهان باشد و بهترین توصیف برای اصفهان همان نصف جهان است. درنهایت قدم زدن در میدان نقش جهان و بازار سنتی، شنیدن انعکاس صدایتان در زیر گنبد مسجد امام، دیدن تکان‌های مناره‌های منارجنبان، تماشای آسمان شب از روی سی‌و‌سه پل، ایستادن در پایین کوه صفه، سربه‌هوا شدن برای دیدن نقاشی‌های کلیسا وانک، دیدن تصویر عمارت چهل ستون در آب استخر پیش روی آن بتواند معنای نصف جهان را آن‌طور که باید نشانتان دهد. اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران است، شهری که شکوه بناهای تاریخی آن برای یک کشور که هیچ برای تمام جهان کافیست. در این سفر به یادماندنی یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت در شهر مشاهده ویلا و سوئیت‌های اصفهان در سایت اتاقک است.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

دزفول یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان

دزفول یکی از بهترین پیشنهادها برای سفر در نوروز ۱۴۰۲ است. دزفول را باید شهر عجایب دانست. در این شهر دره ارواح در کنار آبشاری باشکوه، آسیاب‌های تاریخی آبی، تپه‌های باستانی و دریاچه شهیون قرار گرفته‌اند. طبیعت این منطقه به‌قدری زیباست که تصویرش تا همیشه همانند تابلوی نقاشی زیبا در خاطرتان ثبت می‌شود؛ بنابراین اگر علاقه‌مند به طبیعت و بازدید از مکان‌های عجیب و متفاوت‌ هستید، دزفول بهترین مقصد سفر نوروزی برای شماست که میتوانید خانه های روزانه در دزفول را اجاره کنید.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

شیراز شهر بهارنارنج‌ها

امکان ندارد لیستی از بهترین پیشنهادها برای سفر در نوروز ۱۴۰۲ تهیه شود و شیراز در این لیست قرار نگرفته باشد. شیراز را باید در بهار دید، زمانی که زیباترین لباسش را به تن کرده، عطر بهارنارنج در هوایش پیچیده و هر طرف را که می‌بینید با شکوفه‌های رنگارنگ تزیین شده است. شیراز شهر ادب و فرهنگ است، شهر باغ‌های ایرانی و مساجد تاریخی باشکوه. جاذبه‌های گردشگری شیراز را نمی‌توان رتبه‌بندی کرد. شیراز تخت جمشید، باغ ارم، نارنجستان قوام، حافظیه، مسجد نصیرالملک، ارگ کریمخانی، مجموعه پاسارگاد و مقبره کوروش را دارد که انتخاب از بین آنها کمی سخت به‌نظر می‌رسد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم چند روزی از عید نوروز را به بازدید از جاهای دیدنی شیراز اختصاص دهید.

صفر تا صد هرآنچه درباره سفر به شیراز را باید بدانید در این جا بخوانید.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

سفر رویایی به جنوب ایران (کیش، قشم، هنگام، هرمز)

 هرساله با رسیدن عید نوروز جزیره کیش، قشم، هنگام و هرمز به مقاصد سفر مسافرانی تبدیل می‌شوند که در طول سال از جاذبه‌های گردشگری این جزیره‌ها داستان‌های بسیاری شنیده‌اند، داستان خاک سرخ هرمز، دره ستارگان قشم که شب‌ها نباید در آن‌جا ماند، دلفین‌های جزیره هنگام و تفریحات لوکس کیش.

فروردین آخرین فرصت برای بازدید از جزایر جنوب کشور است زیرا بعد از آن گرما و رطوبت بالای هوا گشت‌و‌گذار را سخت می‌کند. سفر به شهرهای جنوبی در عید نیازمند برنامه‌ریزی است، زیرا تعدادی از مسافران برای نوروز ۱۴۰۲ به شهرهایی مثل کیش، چابهار و بقیه شهرهای جنوبی سفر می‌کنند و احتمال اینکه برای اقامت در این شهرها به مشکل بخورید بسیار است. شما هم‌اکنون می‌توانید با اجاره سوئیت در قشم  و بقیه شهرهای جنوبی برای عید نوروز اقامتگاه خود را به راحتی رزرو کنید.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

مشهد ترکیبی از سنت و مذهب و مدرنیته

تحویل کردن سال نو در حرم امام رضا آرزوی بسیار از خانواده‌های ایرانی است. مشهد، شهری زیارتی با طبیعتی زیبا و بناهای تاریخی شناخته شده که در نوروز میزبان مسافران بسیاری است. مهم‌ترین قسمت سفر به مشهد را می‌توان زیارت حرم امام رضا دانست اما مسافران در مدت زمان اقامت خودشان در این شهر از جاهای دیدنی مانند مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی، مجموعه پارک کوهسنگی، بازار رضا، آرامگاه فردوسی، شاندیز و طرقبه نیز بازدید می‌کنند.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

تنگه شیرز گرند کنیون ایران

این روزها نام تنگه شیرز را پای عکس‌های خوش‌رنگ و لعاب شبکه‌های اجتماعی و در لیست تورهای پرطرفدار آژانس‌های مسافرتی می‌توان دید. تنگه شیرز در نزدیکی شهر کوهدشت و محل تلاقی سه استان لرستان، ایلام و کرمانشاه قرار دارد. تنگه شیرز با داشتن رودخانه‌ای پرآب در دل خود و طبیعتی سرسبز و دیدنی، بهشتی پنهان شده در دل صخره‌های سخت است که هر طبیعت‌گردی آرزوی دیدارش را دارد. قدمت تنگه شیرز به دوره سوم زمین‌شناسی یا مزوزوییک برمی‌گردد و شما با قدم زدن در این تنگه درواقع در دل تاریخ قدم می‌زنید. این تنگه یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در نوروز ۱۴۰۲ است.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

چابهار شهر کوه‌های مریخی

سیستان‌و‌بلوچستان امن است و اگر هنوز این جمله را باور ندارید، می‌توانید عید نوروز ۱۴۰۲ به این سرزمین جادویی بیایید تا خودتان از نزدیک مهمان‌نوازی مردمانش را بیبنید. چابهار یکی از زیباترین شهرهای استان سیستان‌و‌بلوچستان است که در نام خود چهار بهار به نشانه آب‌و‌هوای معتدل و خوبش دارد. چابهار عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران را دارد، تالابی صورتی رنگ، کوه‌های مریخی، گِل‌افشان‌هایی که از دل زمین فوران می‌کنند و یکی از زیباترین بنادر ایران به نام گواتر نیز در این شهر قرار دارد. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، فرهنگ، آداب‌و‌رسوم و غذاهای محلی متفاوت مردم این منطقه نیز چابهار را به یکی از بکرترین مقاصد سفر تبدیل کرده است. برای اجاره ویلا در چابهار در اتاقک پیشنهادهای بسیاری وجود دارد که با ورود به این سایت و انتخاب اقامتگاه موردعلاقه خود می‌توانید سفری به یادماندنی داشته باشید.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

ترکمن صحرا سرزمین اسب و دوتار

با شنیدن نام ترکمن صحرا گویی نوای ساز دوتار و آواز مردی ترکمن نیز از دوردست شنیده می‌شود. ترکمن صحرا سرزمین اسب و دوتار است، سرزمینی با هزارتپه سرسبز که گورستان و زیارتگاه خالد‌نبی را در دل خود پنهان کرده است. با سفر و اجاره ویلا در بندر ترکمن صحرا در عید ۱۴۰۲ می‌توانید منظره‌های زیبای بهاری را از نزدیک ببینید. فرهنگ مردمان این منطقه آن‌قدر اصیل است که بعد از بازگشت به شهرتان تا مدت‌ها به نوع صحبت کردن، پوشش، رفتار، موسیقی، غذای محلی و موسیقی آن‌ها فکر می‌کنید تاجایی که سال‌ها بعد ترکمن صحرا هنوز هم مقصد مورد علاقه‌تان خواهد بود.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

طبس عروس کویر ایران و کال جنی

طبس عروس کویر ایران و کال جنی دره‌ای جن‌زده است. بازدید از این دو جاذبه گردشگری متفاوت می‌تواند تجربه‌ای تکرار‌نشدنی در نوزوز ۱۴۰۲ را برایتان رقم بزند. از آنجایی که بهار بهترین زمان برای سفر به این منطقه است، بنابراین چند روزی را به زندگی در طبس که سرابی واقعی در دل کویر است و قدم زدن در بین دیواره‌های سربه‌فلک کشیده دره کال جنی اختصاص دهید.
مردمان طبس که نامش به معنای «بسی داغ» است غیرممکنی به نام کشاورزی در کویر را ممکن کرده‌اند. خانه‌های روستایی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی این منطقه تجربه زندگی به سبک مردمان کویر را برایتان کنار گذاشته‌اند.
دره کال جنی هم که در فاصله ۳۵ کیلومتری از طبس قرارگرفته طی هزاران سال و در اثر فرسایش بادی و سیلاب‌ها به‌وجود آمده است. درواقع کال جنی را می‌توان بنایی تاریخی دانست که هنر دست طبیعت است. در بازدید از دره کال جنی به‌خاطر داشته باشید که به‌جز آب و کفش مناسب که دو مورد از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز هستند، دوربین را هم نباید فراموش کنید تا چشم‌هایتان نیز همانند دلتان سیر نشده از این‌همه زیبایی در دره جن‌ها جا نماند.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

 متل قو شهر قوها

متل قو یا سلمانشهر یکی از پرطرفدارترین شهرهای شمالی ایران برای استراحت در نزدیکی دریای خزر است. این منطقه توریستی با داشتن امکانات تفریحی، هتل‌ها و ویلاهای لوکس، رستوران‌های متنوع و مراکز خرید شناخته‌شده بهترین انتخاب برای طرفداران تعطیلاتی راحت و بی‌دردسر است. برای اقامت و اجاره ویلا در متل قو می‌توانید وارد سایت اتاقک شوید و اقامتگاه موردنظر خودتان را آنلاین رزرو کنید. می‌توان گفت سلمانشهر از همه‌چیز بهترینش را دارد، بهترین امکانات رفاهی، اسکله‌های تفریحی، منظره‌ای دیدنی از جنگل‌های اطراف و جاذبه‌های طبیعی مانند غار آبی دانیال که درنوع خود بی‌نظیر است.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

اهواز پایتخت فلافل ایران

یکی از شهرهایی که می‌توانید در روزهای اول سال به آن سفر کنید، پایتخت فلافل ایران، اهواز است. این شهر در نوروز هوای مطبوعی دارد و از گرمای روزهای گرم خبری نیست. هزینه سفر به این شهر شامل اجاره خانه و سوئیت در اهواز، خورد و خوراک، حمل‌ونقل و بازدید از مکان‌های گردشگری است و اگر با وسیله نقلیه شخصی به این شهر سفر می‌کنید هزینه بنزین هم به آن اضافه می‌شود. پل سفید، پل سیاه، کلیسای سورت مسروپ، خانه ماپار، کاروانسرای معین التجار و بازار لشکرآباد از معروف‌ترین جاهای دیدنی این شهر هستند. فلافل اهوازی را هم حتما نوش جان کنید و از طعم خوبش لذت ببرید.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

نیشابور شهر فیروزه‌ای ایران

شهر فیروزه‌ای ایران یکی دیگر از مقصدهای عید نوروز ۱۴۰۲ است. نیشابور در مسیر مشهد قرار دارد و از شهرهای قدیمی ایران و استان خراسان رضوی است. علاوه‌بر فیروزه این شهر که شهرت جهانی دارد مشاهیر و بزرگان زیادی هم در آن متولد شده‌اند. آرامگاه خیام نیشابوری، مسجد جامع، بازار سرپوش، آرامگاه عطار، آرامگاه کمال‌الملک، قلعه لک‌لک آشیان و دهکده چوبی از جاهای دیدنی این شهر به‌شمار می‌روند.

سفر به کرمان در عید نوروز

اگر هنوز شک دارید که نوروز ۱۴۰۲ کجا بروید، پیشنهاد می‌کنیم در روزهای عید نوروز به کرمان سفر کنید ارگ بم و باغ شازده ماهان کرمان باعث شهرت جهانی‌اش شده‌اند. مردم خونگرم این شهر به مهمان‌نوازی معروف‌اند و در سفر به کرمان می‌توانید از هم‌نشینی با آن‌ها لذت ببرید. خوراکی‌ها و غذاهای سنتی کرمان هم طرفداران زیادی دارند و بازارهای سنتی آن بهترین جا برای خرید صنایع دستی این شهر هستند.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

سمنان ترکیب کویر و جنگل

سمنان یکی از شهرهای ایران است که از نظر جغرافیایی هم به کویر نزدیک است هم به جنگل. به دلیل قدمت زیاد این شهر بناهای تاریخی متعددی در آن برای بازدید وجود دارد. همچنین این شهر یکی از شهرهایی است که در روزهای نوروز شلوغ و به‌هم ریخته نیست و می‌توانید به راحتی از مکان‌های گردشگری‌اش بازدید کنید.

پیدا کردن اقامتگاه در سمنان برخلاف شهرهای شمالی بسیار سخت است، ولی سایت اتاقک امکان اجاره روزانه سوئیت در سمنان را به‌صورت آنلاین برای شما فراهم کرده است. بازدید از پارک جنگلی سوکان، بازار بزرگ، پارک آبی گوت که مال، چشمه قلقل، عمارت چشمه علی، آبشار نسروا و دره خوش آبرود را در سفر به سمنان از دست ندهید.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

یزد؛ نگین کویر ایران

یزد نخستین شهر خشتی جهان است که با داشتن جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوان، همچون موزه‌ای گران‌بها در دل کویر ایران جا خوش کرده است و همه ساله گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط جهان میزبانی می‌کند. زیبایی‌های این شهر به‌قدری متنوع هستند که هر فرد با هر سلیقه‌ای را شیفته خود می‌کنند. از مهمان‌نوازی مردمان خونگرم و لهجه شیرین یزدی گرفته تا سوغاتی‌های متنوع و جاذبه‌های دیدنی متعدد آن که در گوشه‌کنار این شهر پراکنده شده‌اند و با آغوشی باز منتظر گردشگران هستند. مجموعه امیر چخماق، مسجد جامع یزد، باغ دولت آباد، آتشکده بهرام یزد، محله فهادان یزد و غیره ازجمله جاذبه‌های دیدنی یزد هستند که در سفرتان به این شهر باید حتماً از آن‌ها دیدن کنید. با توجه به آب‌وهوای گرم و خشک یزد بهترین زمان بازدید از این شهر زیبا و جاذبه‌های دیدنی آن فصل بهار و ایام عید است. در نوروز آب‌وهوای یزد بسیار مطبوع و دل‌نشین می‌شود و عطر گل‌های بهاری در همه‌جا می‌پیچد، قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های خشتی و گلی و دالان‌های نیمه تاریک یزد در فصل بهار و تماشای درختان پر از شکوفه بهاری که از باغ‌ها، خانه‌ها و بناهای تاریخی این شهر سر به فلک کشیده‌اند، لذت وصف‌ناپذیری دارد.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

بوشهر؛ دیار نخل و دریا

بوشهر با پیشینه‌ای بیش از سه قرن در قسمت جنوبی کشور و در حاشیه دریای نیلگون خلیج فارس جا خوش کرده است. این شهر زیبا به واسطه داشتن سواحل زیبا، آب‌وهوای گرم و خوش، نخلستان‌های خرما و قابلیت‌های بی‌شمار و کم‌نظیر گردشگری همه ساله به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروز پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری از اقصی نقاط ایران است. خانه قاضی، گور دختر، عمارت ملک، مدرسه گلستان، آب انبار قوام، عمارت دهدشتی، کنیسه یهودیان، قلعه هندی‌ها، کلیسای مسیح مقدس، قبرستان انگلیسی‌ها و غیره ازجمله جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بوشهر هستند که در سفرتان به این شهر از بازدید آن‌ها غافل نشوید؛ اما جاذبه‌های دیدنی بوشهر تنها در عمارت‌ها و اماکن تاریخی این شهر محدود نمی‌شود. جزایر کوچک و بزرگی که همگی حاصل همسایگی با خلیج فارس هستند نیز در این شهر وجود دارند. جزیره خارگ، نگین، شیخ کرامه، چراغی، صدف، مطاف، نخیلو و غیره ازجمله جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جزایر بوشهر هستند که در بازدید از هرکدام از آن‌ها با پهنه‌ای گسترده از شگفتی‌های بی‌انتها روبه‌رو خواهید شد که شما را به وجد خواهند آورد.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

مازندران؛ دیار فرهیختگی و جاودانگی

شهرهای شمالی کشور به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های برجسته طبیعی و آب‌وهوای معتدل و مرطوب جزء محبوب‌ترین مقاصد سفرهای نوروزی ایرانیان به شمار می‌روند. استان مازندران نیز یکی از مناطق سرسبز و دیدنی شمال کشور است که در کرانه جنوبی دریای خزر واقع شده است. این استان سراسر آبادانی و سرسبزی است و تا چشم کار می‌کند جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصربه‌فردی در جای‌جای این استان قرار گرفته‌اند. نوشهر، چالوس، رامسر، نمک آبرود، جویبار، محمودآباد، آمل، سواد کوه ازجمله شهرستان‌های پرطرفدار و پر گردشگر استان مازندران هستند که هر کدام دارای زیبایی‌های طبیعی بی‌شماری می‌باشند و هر آنچه از طبیعت بخواهید را در اختیارتان قرار می‌دهند. در سفر به مازندران حتماً از پارک جنگلی صفارود، دریاچه قو، کاخ مرمر، پارک جنگلی چالدره، آبگرم معدنی فلکده، دریاچه ولشت، پارک جنگلی سیسنگان، جنگل الیمستان آمل، جنگل راش سواد کوه هم دیدن کنید.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

گیلان؛ دیار سرسبز ایران

با آغاز فصل بهار بسیاری از گردشگران و مسافران استان زیبا و سرسبز گیلان را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب می‌کنند. گیلان یکی از خوش آب‌وهواترین و زیباترین استان‌های کشور است و به علت واقع شدن در جوار رشته کوه‌های البرز و دریای خزر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌شماری برخوردار است. در این خطه سرسبز هر آنچه برای تجربه یک سفر لذت‌بخش نیاز دارید از کوه، دریا و جنگل گرفته تا رودخانه، دریا و آبشار برای شما وجود دارد. به همین دلیل این شهر در تمام طول سال میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است که تعدادشان در فصل بهار به‌ویژه در ایام نوروز بیشتر از هر زمان دیگری از سال می‌شود. بندرانزلی، رشت، منجیل، رودبار، ماسال، لاهیجان، سیاهکل، سرولات، جواهرده و غیره ازجمله شهرها و روستاهای گیلان هستند که هرکدام با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوان، آب‌وهوای دل‌چسب و مردمان مهمان‌نواز و خونگرمی که دارند گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کنند.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

گلستان؛ سرزمین زیبای بی همتا

یکی دیگر از مناطق دیدنی و گردشگری ایران برای سفرهای نوروزی بدون شک استان زیبای گلستان است. این استان گنجینه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی است و همچون نگینی سبز در شمال کشور خودنمایی می‌کند. چشم‌اندازهای طبیعی، جنگل‌های زیبایی، چشمه سارهای فراوان، آبشارها، دریاچه‌ها، پارک‌های جنگلی و دشت‌ها و مراتع سرسبز این استان وصف نشدنی است که بی‌شک از تماشای آن شگفت‌زده خواهید شد. این استان قدمتی هفت هزار ساله دارد و به پاس قدمت دیرینه‌اش گذشته از طبیعت سرسبز و دیدنی از اماکن تاریخی و باستانی متعددی نیز برخوردار است. پارک ملی گلستان، آبشار کبودوال، دریاچه گل رامیان، برج گنبد قابوس، جنگل قرق، دهکده جهان نما، کاخ موزه گرگان، بازارچه ساحلی بندر ترکمن، پارک جنگلی نهارخوران، گلفشان گمیجان، دریاچه سد زرین گل، جزیره آشوراده سرای باقری‌ها، کاخ آقا محمد خان قاجار، غار کیارام و غیره ازجمله جاذبه‌های دیدنی استان گلستان هستند که در سفر به این استان به‌خصوص در عید نوروز از بازدید آن‌ها غافل نشوید.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

بندرعباس بزرگ‌ترین بندر ایران

شهرهای جنوبی ایران به علت برخورداری از آب‌وهوای گرم و خوش برای سفرهای نوروزی مقصد مناسبی به شمار می‌روند. بندرعباس نیز یکی از بنادر بزرگ و گردشگرپذیر ایران است که همچون مرواریدی درخشان در ساحل خلیج فارس جا خوش کرده است و در بیشتر روزهای سال شاهد سیل عظیم گردشگران است. بندرعباس به خصوص در فصل بهار دیدنی‌تر می‌شود. در این فصل آب‌وهوای این شهر معتدل و مطلوب بوده و برای لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مکان مناسبی به شمار می‌رود. آب گرم گنو، موزه حیات‌وحش، موزه خلیج فارس، حمام گله داری، معبد هندوها، موزه آب، موزه مردم شناسی و غیره ازجمله جاذبه‌های دیدنی بندرعباس هستند که با آغوشی باز منتظر شما هستند تا تجربه‌ای تکرار نشدنی از سفر نوروزی را در اختیارتان قرار دهند.

۲۱ پیشنهاد جذاب برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

تهران گردی در عید نوروز

بهترین زمان سفر و تهران‌گردی روزهای نوروز ۱۴۰۲ است. برخلاف روزهای دیگر سال، پایتخت ایران روزهایی آرام و بدون ترافیکی را در نوروز می‌گذراند. آب‌و‌هوای بهاری،‌ درخت‌هایی که در حال جوانه زدن هستند و مرکزهای گردشگری زیادی که دل مسافران را می‌برد. سفر و اجاره روزانه خانه در تهران یک تیر و چند نشان است چون هم می‌توانید از بناهای تاریخی لذت ببرید هم از ساختمان‌های مدرن و پیشرفته. طبیعت شهرها و منطقه‌های اطراف پایتخت هم بهترین مکان برای طبیعت‌گردی در اولین روزهای بهار است.

روستای وردیج، روستای آهار، برج آزادی، برج میلاد، دربند و درکه، فرحزاد، بازار بزرگ و پاساژهای متعددی در تهران به همراه هزاران جاذبه گردشگری دیگر برای گشت‌و‌گذار در پایتخت وجود دارد که می‌توانید از صبح تا شب برنامه‌ریزی کنید و از سفرتان لذت ببرید.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها