خبرهای داغ
کدخبر: ۵۱۵۲
تاریخ خبر:

۱۳ هزار دانش آموز بر اثر مسمومیت تحت معالجه قرار گرفته‌اند

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت گفت که مسمومیت دانش‌آموزان تاکنون فوتی نداشته است و ۱۳هزار نفر از دانش‌آموزان تاکنون درمان و معالجه شده‌اند.

۱۳ هزار دانش آموز بر اثر مسمومیت تحت معالجه قرار گرفته‌اند

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مسمومیت دانش‌آموزان فوتی نداشته و ۱۳۰۰۰ دانش‌آموز تحت معالجه قرار گرفته و درمان شدند.

سعید کریمی در کنفرانس یک‌روزه مدیریت و برخورد با آسیب‌های شیمیایی که توسط معاونت آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی امروز در محل این سازمان برگزار شد با اشاره به این که در مورد وقایع اخیر آن چه مهم است مدیریت مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی است، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون فوتی در بین دانش‌آموزانی که در اثر مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کرده‌ یا اورژانس بر بالین آن‌ها رفته است، نداشتیم.

وی با اشاره به این که همچنین مریض بدحالی که نیاز به بستری طولانی مدت داشته باشد در بین مراجعین حوادث اخیر نداشته‌ایم، افزود: آموزش به مدیران مدارس و همچنین والدین دانش‌آموزان در حال انجام است تا بتوانند مدیریت صحنه را در این حوادث به خوبی انجام دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این که مباحث روحی و روانی و اضطراب بخش عمده این حوادث را در بردارد، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان در همان مدرسه تریاژ شده و با درمان در محل مرخص شده‌اند و مدیریت اورژانس و صحنه بسیار مهم است.

وی با اشاره به دستورالعمل هایی که در زمینه موارد قبل و بعد از حادثه از سوی وزارت بهداشت صادر شده است، گفت: جامعه پزشکی نسبت به مطالعه این دستورالعمل‌‌ها اهتمام ورزیده و طبق آمار از ۱۳ هزار دانش‌آموزی که به مراکز درمانی مراجعه کرده یا اورژانس بر بالین آن‌ها رفته است، همگی مرخص شده و تا روز گذشته تنها ۱۰۰ نفر در بیمارستان حضور داشتند که با انجام اقدامات لازم زیر ۹ ساعت مرخص می‌شوند.

منبع: تسنیم
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها