خبرهای داغ
کدخبر: ۵۱۸۰
تاریخ خبر:

طرح جدید و هوشمند مبارزه با کشف حجاب و برهنگی در اماکن عمومی و فضای مجازی!

افرادی که در معابر و اماکن عمومی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند ۳ جدول مجازات می شوند. مطابق ماده ۴ نیز افرادی که در فضای مجازی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند (۴) جدول اعمال قانون می شوند.

طرح جدید و هوشمند مبارزه با کشف حجاب و برهنگی در اماکن عمومی و فضای مجازی!

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تشریح طرح کمیسیون فرهنگی درباره حجاب و عفاف پرداخت.

بیژن نوباوه در جلسه علنی امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی درباره عفاف و حجاب گفت: نمایندگان و ملت ایران درخصوص ساختارشکنی بسیار مهم رخ داده در طی ماه های گذشته نگران هستند که با مسئله حجاب و عفاف نمایان شد و بسیار به جا و منطقی بود.

وی ادامه داد: گزارش کمیسیون فرهنگی با همکاری وزارت کشور، ستاد عفاف و حجاب و همکاری دیگر نهادها تهیه و متن آن قرائت شد. در این گزارش ۷ ماده پیشنهادی درخصوص برخورد غیرمستقیم و هوشمند آمده به شکلی که هیچگونه برخورد فیزیکی در اعمال قانون صورت نگیرد و در عین حال حجاب ملت حفظ شود و قانون گریزان نیز متنبه شوند اما نمی دانم چرا قرائت نشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: تمامی سران قوا با مواد پیشنهادی در این گزارش موافقت کامل دارند و در شورای عالی امنیت ملی نیز در این خصوص بحث شده است. موضوعی که برای ما اهمیت دارد این است که تنها مجلس شورای اسلامی حق قانونگذاری دارد و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تذکر داده اند.

نوباوه ادامه داد: باید بدانند نمایندگان آنها درخصوص مسئله حجاب و عفاف کاملا حساس هستند؛ در مواد این طرح آمده که در راستای اجرای ماده ۱ بند (د) مصوبه ۳۳۰۶۱۸ مورخ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ شورای عالی امنیت ملی و و ماده (د) بند ۲ مصوبه ۸۶۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای مواجهه هوشمند و غیرمستقیم با معضل کشف حجاب و بدن نمایی در اماکن و انظار عمومی، مواردی تقدیم می شود.

فراجا و ضابطین قضایی تحت نظارت دادستانی ها از طریق دوربین و سایر ابزار فنی نسبت به جمع آوری ادله و شناسایی افرادی که در دستگاه ها و ارگان های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه از قبیل معابر، اماکن عمومی، وسایل نقلیه و فضای مجازی، کشف حجاب یا بدن نمایی می کنند، حسب جداول اقدام به مجازات متخلفین می کنند.

وی افزود: در ماده ۱ آمده است افردی که در وسایل نقلیه اعم از هوایی، زمینی، ریلی و دریایی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند مطابق بند ۱ جدول اعمال قانون می شوند. در ماده ۲ نیز آمده است که مالکان، متصدیان یا مشتریانی که در اماکن صنفی یا مراکز خرید و مال های تجاری اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند ۲ جدول اعمال قانون می شوند. مسئولیت رعایت حجاب و اجرای قوانین حجاب در مراکز خرید و مال ها برعهده مالکان و متصدیان این مراکز می باشد.

نوباوه در پایان اظهار کرد: براساس ماده ۳ افرادی که در معابر و اماکن عمومی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند ۳ جدول مجازات می شوند. مطابق ماده ۴ نیز افرادی که در فضای مجازی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند (۴) جدول اعمال قانون می شوند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها