خبرهای داغ
کدخبر: ۵۹۰
تاریخ خبر:

بارش برف و باران ادامه دارد!

سازمان هواشناسی علاوه بر اعلام بارش‌ برف و باران برای امروز (دوشنبه) در ۱۴ استان، نسبت به سیلابی شدن بارش‌ها در ۶ استان در روزهای آینده هشدار نارنجی صادر کرد.

بارش برف و باران ادامه دارد!

به گزارش خبرگزاری برنا، بارش‌ها امروز در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، تهران، البرز، شمال قزوین، شرق خوزستان، جنوب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی بوشهر، نیمه شمالی فارس، نیمه غربی کرمان و هرمزگان، به شکل باران و برف ادامه خواهد داشت و با ورود سامانه بارشی جدید از جنوب غرب، در جنوب کشور گسترش و تشدید می‌شود.

سازمان هواشناسی برای امروز از لغزندگی و کاهش شعاع دید در جاده‌ها، کولاک برف، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آب‌گرفتگی معابر به‌صورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال خسارت به سالن‌ها و تاسیسات گلخانه‌ای و احتمال اختلال در عملیات عمرانی خبر داده است.

هشدار سطح نارنجی برای ۶ استان

سازمان هواشناسی همچنین از تشدید فعالیت سامانه بارشی از فردا (سه‌شنبه) تا روز چهارشنبه خبر داد که موجب گسترش بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ می‌شود.

بر این اساس، هواشناسی برای فردا (سه‌شنبه) در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب و شرق خوزستان بارش باران شدید پیش بینی کرده است.

روز چهارشنبه نیز در بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب کهگیلویه و بویراحمد همین شرایط آب و هوایی را خواهیم داشت.

اثر مخاطره نیز مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، خسارت به زیرساخت‌ها به‌ویژه قطعی برق در روستاهای صعب العبور و سردسیر، اختلال در سفرهای بین شهری، آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تاخیر و احتمال لغو پرواز و خسارت به صنعت کشاورزی است.

سازمان هواشناسی به پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداریها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادرسان توصیه کرده است.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها